Een vliegende start door succesvolle merkcampagne

Adventskalender aanjager van online programma

Voorblad Adventskalender van de Kleine Komedie
#Branding
2 mrt 2021

In december 2020 ontwikkelde theater De Kleine Komedie de daverend populaire online adventskalender; iedere dag een gratis online voorstelling. De campagne bleek een aanjager van innovatie bij de organisatie.

Door de redactie

Fotografie

Doris Konings

Door de pandemie worstelen veel presentatie-instellingen met de vraag hoe zij in contact kunnen blijven met hun achterban. Fysiek bezoek is niet toegestaan, en makers kunnen online hun voorstellingen direct presenteren aan hun achterban. De Kleine Komedie ontwikkelde een adventskalender, die voortkwam uit de gedachte om iets te doen voor publiek, makers en de medewerkers van het theater. De campagne bleek een groot succes en bracht het theater een vliegende start voor meer online programmering.

De Kleine Komedie is het oudste theater voor cabaret, kleinkunst en podiumkunsten dat plaats biedt aan ruim 500 bezoekers. Het theater heeft zich ontwikkeld tot cabarettempel van Nederland en vele grote namen staan op het podium waaronder Hans Teeuwen, Lebbis & Jansen, Brigitte Kaandorp en Sanne Wallis de Vries.