Een pleidooi voor meer technologische innovatie

Interview met Carly Renwarin, Hoofd Marketing bij Paradiso

Carly Renwarin
#Loopbaan
15 nov 2016

Carly Renwarin is het nieuwe hoofd Marketing, Publiciteit en Ticketing van poptempel Paradiso in Amsterdam.

Door de redactie

Fotografie

Paradiso, Amsterdam / Rogers Sisters

Carly Renwarin is sinds juli 2016 het nieuwe hoofd Marketing, Publiciteit en Ticketing van poptempel Paradiso in Amsterdam. De afgelopen twee jaar werkte de social media adapt bij mediabedrijf VICE. Nu stapt ze over naar de culturele sector. “Paradiso is al 48 jaar een instituut en ik zou dit het liefst willen volhouden. Ik hoef de boel niet rigoureus om te gooien.”

Renwarin werkt al jaren in de mediasector. Vanuit haar duale opleiding Communicatie kreeg ze een vaste baan bij Diesel en van daaruit rolde het balletje verder. Zo had ze een eigen marketingcommunicatie bedrijf (Karel & Sjaak) en werkte ze als eventmanager voor De Volkskrant en Het Parool. Daarna werkte ze twee jaar als hoofd Marketing en Communicatie bij VICE tot zich een nieuwe kans voordeed: werken bij Paradiso.

Wat was je grootste motivatie om bij Paradiso te gaan werken?

Ik was niet op zoek naar een nieuwe baan, want ik had het ontzettend naar mijn zin bij VICE. Toen zag ik de vacature voorbijkomen. Een functie als deze komt natuurlijk maar eens in de zoveel jaar voorbij en Paradiso spreekt me erg aan, dus ik besloot toch mijn CV op te sturen. Niet geschoten, altijd mis dacht ik.

Toen bood Paradiso me de baan aan en had ik ineens twee fantastische banen om uit te kiezen. De keuze was heel erg moeilijk, maar het voelde als een kans die ik niet kon laten schieten. Ik ben uiteindelijk overstag gegaan, omdat ik dol ben op muziek en omdat ik na twee jaar bij VICE iets nieuws wilde ontdekken. Daarnaast vind ik het heel interessant om in de culturele sector te werken, want dat is heel anders dan de commerciële sector.

Wat heeft je gemotiveerd om de overstap te maken naar de cultuursector?

Ik wil producten verkopen waarvan ik het bestaan voor mensen belangrijk vind en dat heb je bij media. Zo vond ik het leuk om mijn skills in te zetten bij VICE en De Volkskrant, omdat je het nieuws brengt in plaats van dat je mensen aanspoort meer zeep of chips te kopen. Hier is dat hetzelfde. Ik draag een steentje bij aan het behoud van een belangrijke culturele instantie in Amsterdam.