De insteek was om een campagne te ontwikkelen die afwijkt, om aandacht te genereren onder het publiek en de pers. Vanwege de succesvolle opzet en uitwerking van de campagne werd de case genomineerd voor de Centercom Campagne Award en won de Publieksprijs tijdens de .
Het Luxor Theater in Rotterdam is één van de grootste theaters van Nederland en beschikt over twee theaterzalen: het nieuwe en het oude Luxor Theater. Het theater biedt breed toegankelijke podiumkunsten in verschillende genres. Senf Theaterpartners en Kemna Theater produceerden in samenwerking met Luxor Theater Rotterdam de theaterproductie De Marathon, die verscheen in het theaterseizoen 2016/2017. De Marathon is een theaterproductie gebaseerd op de gelijknamige film uit 2012. Het gaat over vier Rotterdamse garagemonteurs die besluiten om de marathon van Rotterdam te lopen om de garage te redden van faillissement.
In februari 2016 werd het marketingteam samengesteld dat verantwoordelijk was voor de campagne, onder leiding van Jeroen de Jager. Het marketingteam wilde een campagne met originele ideeën voor de marketingcommunicatie die heel dicht bij de inhoud bleven. De campagne werd in eerste instantie ontwikkeld voor het Luxor Theater Rotterdam. De campagne moest ook doorgezet kunnen worden naar andere steden, omdat de voorstelling door heel Nederland te zien was.
‘’De Marathon vroeg om een creatieve campagne vol humor met eigen (online) content, sterke promotionele evenementen en lokale partners,’’ aldus Jeroen de Jager. Het marketingteam vindt dat marketingcampagnes binnen de theatersector te vaak op dezelfde manier worden opgebouwd, terwijl creatieve producten vragen om elk een unieke campagne.