Rotterdams theater terug op de kaart dankzij nieuwe branding

Gastvrijheid als fundament bij Luxor Theater

12 jun 2018

In 2014 kwamen het oude en het nieuwe Luxor Theater samen. Dit vroeg om een rebranding strategie, met als doel een gezamenlijk gastvrij imago en een grotere naamsbekendheid. De rebranding strategie won de Branddoctors Merk & Experience Award tijdens de Cultuurmarketing Awards in 2017. 

Door de redactie

Fotografie

Luxor Theater

Luxor Theater in Rotterdam is één van de grootste theaters van Nederland en beschikt over twee theaterzalen: het nieuwe en het oude Luxor Theater. Het oude Luxor Theater bestaat al sinds 1917, in 2001 werd het nieuwe Luxor gebouwd. Destijds kreeg het nieuwe Luxor een eigen huisstijl, omdat het oude Luxor gesloten zou worden. In 2014 werd duidelijk dat het oude Luxor Theater toch zou blijven bestaan. Doordat beide theaters gezamenlijk verder gingen, schreven ze een ambitieus beleidsplan dat een vernieuwde en heldere branding strategie noodzakelijk maakte.

Overkoepelende uitgangspunten voor beide theaters