Leiden International Film Festival prikkelt doelgroep met filmmuseum

Pop-up museum Leiden International Film Festival

14 jan 2020

Hoe zorg je er als festival voor dat je je doelgroep ook buiten de festivalperiode prikkelt? Leiden International Film Festival (LIFF) bereikt het publiek met het pop-upmuseum Film Museum Leiden.

Door de redactie

Fotografie

Pixabay

Evert de Vries, Hoofd Public Relations bij het LIFF vertelt over deze case, die voor de Cultuurmarketing Awards 2019 werd genomineerd voor een Merk & Loyaliteit Award. “Film Museum Leiden was een verrijking van onze programmering, een verdieping van ons aanbod en een manier om publiek langer en vaker iets te bieden dat aandacht verdient.”

Het Leiden International Film Festival wordt sinds 2006 georganiseerd en begon als initiatief van een groep studenten, onder wie de huidige directeur Alexander Mouret. Het festival trok in 2019 42.000 bezoekers en is daarmee het grootste betaalde culturele evenement in de regio. Tijdens LIFF worden films van over de hele wereld vertoond die de grens tussen arthouse en mainstream opzoeken. Ook is er sinds 2013 speciale aandacht voor Amerikaanse onafhankelijke films. Dit gebeurt in de American Indie Competition, waarbij bezoekers kunnen stemmen op hun favoriete film.

Meer bezoekers buiten Leiden en landelijke media aandacht