Cultuurpubliek van de toekomst - Cultuurmarketing
Vier scenario's

Cultuurpubliek van de toekomst

#Innovatie
27 okt 2020

DEN maakte samen met professionals van binnen en buiten de sector vier scenario’s over het cultuurpubliek van de toekomst.

Door de redactie

Fotografie

Pixabay

Sinds de uitbraak van het coronavirus vindt de cultuursector in Nederland zichzelf noodgedwongen opnieuw uit. Nu duidelijk wordt dat beperkende maatregelen in meer of mindere mate nog wel even zullen gelden, is het tijd om te reflecteren op de afgelopen hectische periode en om na te denken over de toekomst van de sector. Want hoe bereik en bedien je bezoekers ook over 10 tot 15 jaar, zowel off- als online?

De komende jaren veranderen de behoeften en de manieren waarop het toekomstige publiek aan cultuur zal deelnemen. Eén van de manieren om toekomstbestendigheid van je langetermijnvisie te toetsen óf te ontwikkelen is door scenario’s te gebruiken. DEN maakte samen met professionals van binnen en buiten de sector vier scenario’s over het cultuurpubliek van de toekomst (Gen Z).

Lees hier het volledige artikel

Vier scenario's DEN
De vier scenario's
Interessant voor anderen?