door Will Leach
‘Leach noemt negen veel voorkomende klantdoelen en noemt ze ‘mindstates’. Hij gaat in op hoe je hier als marketeer of organisatie effectief op inspeelt. Ik gebruik ze zelf als startpunt voor propositie-ontwikkeling.’ – senior consultant bij Smart Connections en docent van de nieuwe waardeproposities ontwikkelen
door Patrick van der Pijl, Justin Lokitz, Roland Wijnen, Maarten van Lieshout
‘Dit boek kan ik iedereen aanraden die zich bezighoudt met marketing, data en digitalisering.’ – Joyce van Lievenoogen, ervaren marketing- en salesmanager en hoofddocent van de datagedreven strategie & organisatie
door Blair Imani
‘Bij inclusiever communiceren vertrekt alles vanuit relevantie en eigen referentiekader. De kanalen bij marketing blijven hetzelfde. Daarom is het belangrijk om als marketeer in te zetten op boeken over inclusie, om zo jouw referentiekader breed genoeg te maken voor iedereen.” – Hamza Ouamari, inclusive strateeg en docent van de inclusieve communicatie
door Nadine Ridder
‘Het PIM trendrapport ‘Inclusiviteit is niet voor iedereen’ maakt duidelijk hoe klassieke marketing gelijkwaardigheid in de weg kan staan, geeft marketeers praktische tips om bij te dragen aan een inclusieve wereld en schetst wat dit hun organisaties oplevert. Stimuleer gelijkwaardigheid, inclusie en diversiteit én weerspiegel de maatschappij. Dit is een van de impactdoelen uit het marketing manifest van Platform Innovatie in Marketing (PIM).’ – Yvonne Nassar, hoofd marketing & communicatie bij het Van Gogh Museum
door Daniel Kahneman
‘Door dit boek krijg je meer grip op hoe mensen denken en werken. Het is heel belangrijk om je ontvanger goed te begrijpen als je kunst wil overbrengen op jouw publiek.’ – Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht, social media strateeg en docent van de social media voor gevorderden
door Marc Borgers en Frans Reichardt
‘Dit boek zit heel dicht op het vak van e-mailmarketing. Ik haalde er zelf veel inspiratie en tips uit rondom testen. Er staat duidelijk beschreven hoe je testen goed en gestructureerd aanpakt.’ – Ruben Zantingh, online marketeer en strateeg