Nieuwe waardeproposities ontwikkelen - Cultuurmarketing

Nieuwe waardeproposities ontwikkelen

Propositieontwikkeling
Cursus
6 bijeenkomsten, start 24 maart

Na deze cursus weet je hoe je nieuwe waardeproposities ontwikkelt om groter succes te boeken bij jouw doelgroep en hoe je hierin effectiever samenwerkt met andere afdelingen.

Startdatum: 24 maart 2022 (9:30 - 16:30)
Locatie: hybride (op locatie in Utrecht + online)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 1150
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 1325

Het bereiken van nieuwe doelgroepen staat bij vrijwel alle culturele organisaties op de agenda. Hoogstwaarschijnlijk ben je met jouw collega’s continu bezig met het vraagstuk op welke manieren je kunt inspelen op de behoeften van verschillende doelgroepen. Of je nu op zoek bent naar nieuwe verdienmodellen, de huidige bezoekers meer wilt bieden of een diverser publiek wilt bereiken: het valt of staat met een goede waardepropositie.

In deze cursus ga je aan de slag met propositie-ontwikkeling, waarbij veel aandacht wordt besteed aan het gebruiken van relevante klantinzichten en de interne samenwerking met verschillende afdelingen.

Gedurende de training werk je aan je eigen case. Daarom bevelen we aan om deze training te volgen met een collega, bij voorkeur van een andere afdeling, zodat je tijdens deelname kunt sparren over jouw eigen project. Daarnaast word je gedurende de training gevoed met succesvolle voorbeelden uit de cultuursector en de ervaringen en producten van andere deelnemers.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Wat zijn waardeproposities en hoe ontwikkel je ze?
  • Selecteren van de meest kansrijke doelgroep
  • Genereren van doelgroepinzicht
  • Het creatieve proces: ideeën, concepten en prototypes ontwikkelen
  • Omgaan met interne weerstand
  • Testen van het prototype bij de doelgroep
  • Uitwerken van een propositieplan

Data

Deze cursus bestaat uit zes bijeenkomsten. De eerste en de laatste bijeenkomst zullen op locatie plaatsvinden in Utrecht. De overige vier bijeenkomsten vinden online plaats via Zoom en worden verdeeld over vier donderdagochtenden in blokken van twee weken:

  • 24 maart 2022 (09:30 – 16:30, hele dag in Utrecht)
  • 21 en 28 april 2022 (9:00 – 12:30, online via Zoom)
  • 2 en 9 juni 2022 (9:00 – 12:30, online via Zoom)
  • 8 september 2022 (13:30 – 16:30, middag in Utrecht)

Voor deelname aan deze cursus is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht door de dan geldende coronamaatregelen samenkomen op locatie niet mogelijk zijn, vindt de training online plaats.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 24 februari aan te melden.

meld je aan

Doelgroep

We raden aan om deze cursus met 2 medewerkers van dezelfde organisatie te volgen. De voorkeur gaat uit naar twee medewerkers die werkzaam zijn voor verschillende afdelingen (bijvoorbeeld een marketingverantwoordelijke en programmaverantwoordelijke), die samen in een innovatieteam gaan werken. Alleen deelnemen behoort ook tot de mogelijkheden.

De training is geschikt voor senior managers of medewerkers die over beslissingsbevoegdheid beschikken en werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector.

Docent

Pim Halkes is expert in het genereren van klantinzicht, propositie-ontwikkeling en customer journey optimalisatie. Voor zijn rol als senior adviseur bij Smart Connections was hij in diverse marketingrollen actief bij onder meer DPG Media, Omroep Brabant en het Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Ervaringen van deelnemers

Diva
Suzanne de Lange
Goede cursus die je anders leert kijken naar het in de markt zetten van nieuwe producten.
TEFAF
JP Verhagen
Cultuurmarketing biedt met behulp van experts de mogelijkheid om mij verder professioneel te ontwikkelen met hele praktische handvaten die wij direct kunnen implementeren in ons bedrijf.
Theater De Krakeling
Ludmilla van der Kroon
Een inspirerende online cursus met fijne werkmethodes, waarin je de gedachten en wensen van de klant centraal zet in plaats van focus op het zenden van het product.