Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.
Noodzakelijk
Functionele cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert en op jouw voorkeuren kan worden ingesteld.
Google Analytics
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Matomo
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Hotjar
Een online gedragsregistratietool die de activiteit op de website en gebruikersgegevens anoniem verzamelt en in kaart brengt voor analyse.
YouTube
Noodzakelijk voor het tonen van YouTube video’s. Klikgedrag, bekeken video’s en eigen voorkeuren worden verzameld voor een gepersonaliseerde ervaring en tonen van relevante advertenties.
Facebook
De Facebook pixel wordt gebruikt om advertenties te plaatsen die voor jou interessant kunnen zijn en de inzet van marketinginspanningen te evalueren.
De Facebook-marketingstrategie van het Nationale Ballet
20 jan 2016
Met ruim 58.000 likes op Facebook (in januari 2016) is het Nationale Ballet een van de grootste Nederlandse theatergezelschappen op Facebook. Opvallend is de contentstrategie van het ballet, die volledig is gebaseerd op storytelling. Hiemke van den Boer en Harm-Jan Keizer zijn samen verantwoordelijk voor de online marketing van het Nationale Ballet, dat onderdeel is van Nationale Opera & Ballet. In die organisatie worden opera en ballet op internationaal niveau samengebracht. Tijdens de inspiratiemiddag 'Strategisch scoren met Facebook' op 29 januari 2015 vertelden Van den Boer en Keizer over de online strategie die ze voor het Nationale Ballet volgen.