Succesvolle partnerships bij DDW besproken

De partnerstrategie van Dutch Design Week

dutch design week

Raffaela Vandermühlen, Head of Brand Strategy and PR bij Dutch Design Week vertelt over samenwerkingen met mediapartners, programmapartners en bedrijven tijdens de Cultuurmarketing inspiratiemiddag over succesvolle partnerships.

Door de redactie

Fotografie

Scholten & Baijings, Ambassadeurs op de Dutch Design Week, 2014 / Jeroen van der Wielen

Dutch Design Week (DDW) wordt elk jaar georganiseerd in de laatste week van oktober in Eindhoven. DDW is in 1998 voortgekomen uit de Dag van het Ontwerp. In twaalf jaar is het uitgegroeid tot het grootste designevenement van Noord-Europa. DDW biedt een podium voor ontwerpers en is de verbindende factor tussen design, technologie en mensen. Het programma bestaat uit nieuw talent, gevestigde namen en gerenommeerde bureaus. Vrijwel alle aspecten en disciplines van design komen aan bod gedurende DDW.

DDW biedt een programma met 2.400 designers verspreid over 86 locaties in drie gebieden in de stad. In 2014 kwamen er 250.000 bezoekers naar Dutch Design Week.

Behalve Dutch Design Week wordt er ook de rest van het jaar een inhoudelijk programma voor designers georganiseerd onder de naam ‘Future Series’, om het debat aan te jagen over de rol en betekenis van design. Tijdens dit verdiepingsprogramma wordt een verbinding te gecreëerd tussen designers en bedrijven.

De innovaties en cross-overs op het gebied van design en andere sectoren worden zo voor een breder publiek en voor professionals, nationaal en internationaal zichtbaar gemaakt. Met ‘Future Series’ wil DDW zich uitdrukkelijker profileren als een nationaal podium: een nationaal podium voor Dutch Design, voor heel Nederland en voor het buitenland.