De visuele campagne van Museumnacht Amsterdam

Erfgoed in de spotlight

#Branding
28 okt 2015

Voor de Museumnacht editie van 2015 werkte N8 samen met communicatiebureau Vruchtvlees voor een nieuwe online communicatiestrategie. Het resultaat? Een nieuwe website, huisstijl en campagne met de focus op erfgoedcollecties van kleinere musea.

Door de redactie
Dit artikel kwam tot stand d.m.v. een interview met Vruchtvlees.
Dit artikel is gesponsord door Vruchtvlees.

N8 is een organisatie die collectieve jongerenmarketing voor Amsterdamse musea uitvoert. Zo is de stichting ook elk jaar verantwoordelijk voor de organisatie van de Museumnacht Amsterdam.

Het doel van de Museumnacht-campagne in 2015 was het uitbreiden van de doelgroep en het intensiveren van het contact met het publiek. Zodoende besloot Vruchtvlees de nadruk te leggen op kleine musea met erfgoedcollecties. De kleinere musea verdienen het immers ook om in de spotlight te staan.

Maki op sterk water, een kroonluchter en 3D-geprinte tas

Vruchtvlees ging op zoek naar fotogenieke objecten in de kleine musea en koos zes verschillende items om af te beelden op grote posters: een kleurrijk Boliviaans masker, een pijp, een typemachine, een Maki op sterk water, een enorme kroonluchter en een 3D-geprinte tas in de handen van opvallende bezoekers van de Museumnacht.

De posters, afgedrukt in felle kleuren, zijn terug te vinden op peperbussen door heel Amsterdam. Voor de fotografie werd een beroep gedaan Bram Spaan, die de beelden met een technische camera op ultrahoge resolutie schoot.