Marieke van Oosten van Korzo doet het allemaal

Festivals organiseren en financiën in de gaten houden

#Loopbaan
24 okt 2016

Vraag jij je ook wel eens af wat je concullega’s doen? In De Week Van kom je erachter. Deze keer een fotoverslag van de werkweek van Marieke van Oosten, hoofd marketing en communicatie bij Korzo, in Den Haag.

Door de redactie

Fotografie

Pexels

Marieke van Oosten studeerde Theaterwetenschap in Utrecht en ging daarna al snel de publiciteitskant op. Sinds juli 2009 is ze Hoofd Marketing en Communicatie bij Korzo, een podium en productiehuis voor jonge, getalenteerde artiesten in Den Haag. Elke week is hier voor Van Oosten een groot avontuur; ze hield er voor Cultuurmarketing één bij in aan de hand van een fotoverslag.

Maandag

Meestal start ik de week rustig thuis met planningen maken en teksten schrijven. Niets is minder waar deze week. We hebben net de première gehad van het NDT programma Up & Coming Choreographers, de tournee van één van onze vaste choreografen Samir Calixto is gestart en het Holland-India Festivals Gala heeft ook net plaatsgevonden.

Daarnaast dringen de deadlines van het CaDance festival. Ik start mijn week dan ook met een Skype gesprek met onze programmaschrijfster Annette van Zwoll en duik in alle ingekomen informatie van de choreografen. Het grote programma-analyse werk begint. Kloppen de publieksroutes en aanvangstijden? Waar moeten de randprogramma’s komen en welke leuke arrangementen kan ik verzinnen? Na uren puzzelen en programma-informatie verzamelen, beantwoord ik alle mails die nog open staan en dan zit de eerste werkdag van de week er alweer op.