Leergang

Brandmanagement

Training brandmanagement voor culturele organisaties

In deze leergang krijg je handvatten om de merkpositionering van jouw organisatie door te vertalen in marketingcommunicatie en werk je aan jouw vaardigheden om collega’s actiever te betrekken bij brand building.

Startdatum

Maandag 25 oktober 2021

Tijden

13:30 - 17:00 uur

Locatie

Online via Zoom

Investering

Ledentarief: €1150 (excl. BTW)
Regulier tarief: €1350 (excl. BTW)

    Als marketeer zet je samen met collega’s de merkvisie om naar merkwaarden, de huisstijl en campagnes waarmee het merk geladen wordt. Maar hoe krijg je de hele organisatie hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat het merk consequent uitgedragen wordt?

    In deze leergang ga je aan de slag met de merkimplementatie van jouw culturele organisatie. Onder leiding van docent Sinja Bloeme leer je hoe je de positionering van jouw culturele organisatie op succesvolle wijze kunt overbrengen op zowel medewerkers, het publiek als belangrijke stakeholders.

    Daarbij kijken we ook samen naar het belang van een duurzame merkstrategie. Sinja Bloeme: “Een sterk merk bouwen vereist consistentie. Het is daarom van belang hierin te investeren. Dat is ook mogelijk met een kleiner budget. In crisistijd worden we gedwongen (extra) goed na te denken over onze toegevoegde waarde en zichtbaarheid, en een connectie met je doelgroep te maken.”

    Inhoud

    In de leergang wordt theorie afgewisseld met interactieve discussie, praktische oefeningen en gastsprekers uit de (culturele) praktijk. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Wat maakt een sterk merk?
    • De basis op orde: de belangrijkste begrippen en theorieën
    • Internal branding en de rol van de marketeer: een merk bouwen doe je samen
    • Het structureel laden van het merk
    • De relatie tussen branding en communicatie: doorvertaling van merkwaarden in huisstijl & tone-of-voice
    • Merkevaluatie: hoe je de cyclus gaande houdt

    De leergang is bij uitstek geschikt als je recent een (her)positioneringstraject hebt afgerond of een langer bestaande merkpositionering nieuw leven wilt inblazen. In de leergang wordt er vanuit gegaan dat je een bestaande merkvisie en set merkwaarden hebt om mee te werken: de ontwikkeling hiervan is niet opgenomen in de training.

    Data

    De leergang bestaat uit 8 dagdelen, verdeeld over blokken van een maandagmiddag (13:30 – 17:00) en woensdagochtend (9:30 – 13:00) in dezelfde week:

    • maandag 25 oktober & woensdag 27 oktober
    • maandag 15 november  & woensdag 17 november
    • maandag 6 december & woensdag 8 december
    • maandag 10 januari & woensdag 12 januari

    Alle bijeenkomsten vinden online plaats via Zoom.

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    Nog enkele plekken beschikbaar.

    meld je aan

    Doelgroep

    Deze training is geschikt voor senior marketingcommunicatiemedewerkers en -managers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, over beslissingsbevoegdheid beschikken en het merk een grotere rol willen geven binnen de eigen organisatie. Wanneer de visie op het merk ontbreekt (of hier intern geen draagvlak is), raden wij deelname af.

    Docent

    Sinja Bloeme is docent van deze leergang. Momenteel is Sinja werkzaam als manager marketing & communicatie bij de Oude Kerk Amsterdam en is ze actief binnen de Cultuurmarketing programmaraad. Eerder werkte ze o.a. bij Vereniging Rembrandt en het Van Gogh Museum.

    Ervaringen van deelnemers

    Theater Utrecht
    Pieta Koopman
    Een goede training met een fijne docent waar je veel kennis opdoet over hoe je verder kunt bouwen aan je eigen merk.
    Het Filiaal theatermakers
    Frederique Josemans
    Ik was verbaasd dat ik in zo'n korte periode, zoveel kennis op kon doen. De training geeft je alle bagage die je nodig hebt om met je merk aan de slag te gaan.
    Vereniging Hendrick de Keyser
    Cunera Vergeer
    Je kunt direct aan de slag: je ziet tijdens de training jouw eigen merk groeien!