Cursus
Hoe krijg je het voor elkaar om als drukbezette marketeer een plan voor je strategische marketingcommunicatie te ontwikkelen? Uit welke onderdelen bestaat zo’n plan en hoe krijg je de inhoud in lijn met het beleid van je gezelschap, theater, museum of andersoortige cultuurinstelling?
In deze cursus, die uit thuisstudie en drie online contactmomenten bestaat, leer je via een stappenplan hoe je een lange termijnvisie weet te vangen in een concreet marketingplan dat nog lang werkbaar plezier zal geven. Natuurlijk is het ook mogelijk om je bestaande marketingcommunicatieplan te vernieuwen en concreter uit te werken. Daarbij wordt ook aandacht gegeven aan de impact van de coronacrisis en aan (wendbare) strategische marketingcommunicatie in crisistijd.
In de cursus doorloop je de volgende tien stappen:
De cursus is opgedeeld in de volgende drie online contactmomenten:
Voorafgaand aan ieder contactmoment bekijk je een webinar met de theorie en maak je huiswerkopdracht(en). Tijdens de contactmomenten bespreek je de stof interactief met de docent en de rest van de groep. Het bekijken van de webinars en het maken van het huiswerk vindt plaats in je eigen tijd, zorg er dus voor dat je tussen de contactmomenten in tijd vrijhoudt om hieraan te werken.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Deze cursus is uitverkocht, plaats jezelf op de of mail naar [email protected].
Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers in de Nederlandse en Vlaamse culturele sector, die algemene kennis hebben over publiekswerving en -communicatie, maar nog geen overkoepelend marketingbeleid hebben waarin doelstellingen, doelgroepen, positionering, strategieën en middelen op elkaar zijn afgestemd.
Met ruim 25 jaar expertise en ervaring is Benien van Berkel een gedegen professional met een achtergrond bij Nederlands grootste én kleinste podiumkunstinstellingen. Sinds 2015 runt ze haar eigen bedrijf, Benien Performing Arts Management.