Workshop
Als marketeer in de culturele sector werk je dagelijks met diverse databronnen, zoals Google Analytics, CRM-systemen en social media-statistieken. Maar hoe breng je al deze gegevens overzichtelijk samen? En hoe presenteer je deze cijfers op een overtuigende manier aan je collega’s en interne stakeholders?
In deze praktijkgerichte workshop leer je hoe je met dashboarding en datavisualisatie jouw marketing- en salesdata omzet in visueel aantrekkelijke en overtuigende dashboards. Met Google Looker Studio ontdek je hoe je deze gegevens omzet in informatieve dashboards die je marketinginspanningen optimaliseren en je beter laten inspelen op bezoekersgedrag.
Tijdens de workshop werk je aan een eigen dashboard waarin je bijvoorbeeld websiteverkeer visualiseert en filtert voor snelle inzichten. Daarnaast leer je hoe je andere databronnen, zoals ticketing- en CRM-systemen, kunt integreren. De workshop wordt afgesloten met een online terugkomsessie op dinsdag 21 januari 2025, waarin je samen met de groep en de docent dieper ingaat op vragen die ontstaan zijn bij het verder ontwikkelen van je dashboard.
In deze praktijkgerichte workshop versterk je jouw dashboard-vaardigheden. Met een combinatie van theorie, praktijkoefeningen en culturele data voorbeelden leer je technieken die direct toepasbaar zijn om Looker Studio optimaal in te zetten. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop is ideaal voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector, evenals zelfstandige professionals. Je krijgt de tools en kennis om data effectiever in te zetten en je impact binnen de culturele sector te vergroten.
Voorafgaand aan de workshop ontvang je enkele korte tutorials over Google Looker Studio en datavisualisatie. Deze tutorials dien je vooraf door te nemen, zodat iedereen goed voorbereid aan de workshop begint en we samen met dezelfde basiskennis starten. Basiskennis van Google Analytics is vereist. Zorg er ook voor dat je toegang hebt tot Google Analytics en Looker Studio om optimaal deel te nemen aan de praktische oefeningen tijdens de training.
Jessie is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van online marketing.
Lees meerDonderdag 12 december 2024 (10:00u – 16:30u) in Utrecht.
Onderdeel van de workshop is een online terugkomsessie via Zoom op dinsdag 23 januari 2025 (15:30u – 16:30u).
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen.
Het deelnametarief is inclusief consumpties, vegetarische lunch en afsluitende borrel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €250 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.