Workshop
Als marketeer in de culturele sector werk je dagelijks met diverse databronnen, zoals Google Analytics, CRM-systemen en social media-statistieken. Maar hoe breng je al deze gegevens overzichtelijk samen? En hoe presenteer je deze cijfers op een overtuigende manier aan je collega’s en interne stakeholders?
In deze praktijkgerichte workshop leer je hoe je met dashboarding en datavisualisatie jouw marketing- en salesdata omzet in visueel aantrekkelijke en overtuigende dashboards. Met Google Looker Studio ontdek je hoe je deze gegevens omzet in informatieve dashboards die je marketinginspanningen optimaliseren en je beter laten inspelen op bezoekersgedrag.
Tijdens de workshop werk je aan een eigen dashboard waarin je bijvoorbeeld websiteverkeer visualiseert en filtert voor snelle inzichten. Daarnaast leer je hoe je andere databronnen, zoals ticketing- en CRM-systemen, kunt integreren. De workshop wordt afgesloten met een online terugkomsessie op dinsdag 21 januari 2025, waarin je samen met de groep en de docent dieper ingaat op vragen die ontstaan zijn bij het verder ontwikkelen van je dashboard.
In deze praktijkgerichte workshop versterk je jouw dashboard-vaardigheden. Met een combinatie van theorie, praktijkoefeningen en culturele data voorbeelden leer je technieken die direct toepasbaar zijn om Looker Studio optimaal in te zetten. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop is ideaal voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector, evenals zelfstandige professionals. Je krijgt de tools en kennis om data effectiever in te zetten en je impact binnen de culturele sector te vergroten.
Voorafgaand aan de workshop ontvang je enkele korte tutorials over Google Looker Studio en datavisualisatie. Deze tutorials dien je vooraf door te nemen, zodat iedereen goed voorbereid aan de workshop begint en we samen met dezelfde basiskennis starten. Basiskennis van Google Analytics is vereist. Zorg er ook voor dat je toegang hebt tot Google Analytics en Looker Studio om optimaal deel te nemen aan de praktische oefeningen tijdens de training.
Jessie is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van online marketing.
Lees meerDonderdag 12 december 2024 (10:00u – 16:30u) in Utrecht.
Online terugkomsessie: onderdeel van de workshop is een terugkomsessie via Zoom op dinsdag 23 januari 2025 (15:30u – 16:30u)
Regulier tarief
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ledentarief
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €250 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 12 november 2024 aan te melden.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.