Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld

Partnerevent
21 juni 2022 (15:00 - 17:00)

In het eerste deel van deze Deep Dive-serie van DDMA over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan datacollectie en klantprofielen centraal.

Startdatum: 21 juni 2022 (15:00 - 17:00)
Locatie: online of op locatie in Amsterdam
Ledentarief (excl. BTW)
€ 50
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 100

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacy bevorderende maatregelen en de wetgeving wordt steeds strenger. Consumenten worden daarbij steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft.

Dat lijkt in tegenstrijd te zijn met elkaar, maar dat is het niet als je het goed aanpakt. Het vermogen om hiermee om te gaan is een kans om je te onderscheiden én een langetermijnrelatie met je klanten op te bouwen. In drie bijeenkomsten, zowel als serie als afzonderlijk van elkaar te bezoeken, legt DDMA uit hoe je omnichannel klantengagement aan kan pakken in een privacy-first wereld.

De tweede bijeenkomst staat in het teken van datacollectie en klantprofielen. In deze eerste Deep Dive op 21 juni vertelt DDMA je onder meer over:

  • Hoe je een datastrategie opzet met first-party data als belangrijke pijler
  • Hoe je van datagedreven ideeën concrete use cases maakt
  • Hoe je klantdata beschikbaar krijgt, klantprofielen opbouwt en (potentiële) klanten herkent
  • Wat de mogelijkheden binnen wettelijke en ethische kaders zijn voor dataverzameling voor het maken van profielen en actionable inzichten en voor het delen van 1p data met advertising platforms
  • Hoe je de marketing technologie inricht en welke afwegingen daarbij gemaakt worden
  • Hoe je je organisatie inricht om flexibel en gecontroleerd dataproducten te ontwikkelen, onderhouden en in gebruik te laten nemen

Niets missen?

We sturen iedere twee weken een nieuwsbrief met interviews, praktijkverhalen en de nieuwste vacatures. Schrijf je in, dan krijg jij ‘m ook.

Prijzen & aanmelden

Cultuurmarketing leden profiteren van een korting van 50% op het deelnametarief:

De prijzen zijn exclusief BTW.

Leden kunnen gebruik maken van de korting door zich aan te melden via de website van DDMA: vink daarbij aan dat je lid bent van Cultuurmarketing. Daarbij wordt gevraagd om een kortingscode: mail daarvoor naar [email protected], dan sturen we je deze toe. De code wordt ook beschikbaar gesteld via de maandelijkse ledenupdate.

Volg de complete Deep Dive serie

De Deep Dive serie bestaat uit drie bijeenkomsten. In 3 (hybride) events laat DDMA zien hoe je een (first-party) datastrategie opstelt en een consistente klantbeleving over meerdere kanalen realiseert. Achtereenvolgens wordt ingezoomd op de volgende onderwerpen:

Meld je hier aan voor de volledige serie.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service.  DDMA is ervan overtuigd dat data het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt, als ze erop kunnen vertrouwen dat organisaties verantwoord omgaan met hun gegevens en hun wensen centraal stellen.