Analyse en measurement in een privacy-first wereld

Partnerevent
13 september 2022 (15:00 - 17:00)

In het tweede deel van deze Deep Dive-serie van DDMA over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan measurement en analyse centraal.

Startdatum: 13 september 2022 (15:00 - 17:00)
Locatie: online of op locatie in Amsterdam
Ledentarief (excl. BTW)
€ 50
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 100

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacy bevorderende maatregelen en de wetgeving wordt steeds strenger. Consumenten worden daarbij steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft.

Dat lijkt in tegenstrijd te zijn met elkaar, maar dat is het niet als je het goed aanpakt. Het vermogen om hiermee om te gaan is een kans om je te onderscheiden én een langetermijnrelatie met je klanten op te bouwen. In drie bijeenkomsten, zowel als serie als afzonderlijk van elkaar te bezoeken, legt DDMA uit hoe je omnichannel klantengagement aan kan pakken in een privacy-first wereld.

De tweede bijeenkomst staat in het teken van analyse en measurement. Door trackingbeperkingen en regelgeving is het volgen van de klantreis van start naar conversie moeilijker dan ooit geworden. Datagaten zorgen ervoor dat marketingteams moeite hebben om echte CPA, ROAS, inkomsten en conversies te meten op kanaal- of campagneniveau.

In deze tweede Deep Dive op 13 september illustreert DDMA aan de hand van twee praktijkcases dat je deze uitdaging juist ook moet zien als kans. Met de toenemende inzet van AI en aanverwante tooling kunnen de ‘datagaten’ omzeild worden.

Niets missen?

We sturen iedere twee weken een nieuwsbrief met interviews, praktijkverhalen en de nieuwste vacatures. Schrijf je in, dan krijg jij ‘m ook.

Prijzen & aanmelden

Cultuurmarketing leden profiteren van een korting van 50% op het deelnametarief:

De prijzen zijn exclusief BTW.

Leden kunnen gebruik maken van de korting door zich aan te melden via de website van DDMA: vink daarbij aan dat je lid bent van Cultuurmarketing. Daarbij wordt gevraagd om een kortingscode: mail daarvoor naar [email protected], dan sturen we je deze toe. De code wordt ook beschikbaar gesteld via de maandelijkse ledenupdate.

Volg de complete Deep Dive serie

De Deep Dive serie bestaat uit drie bijeenkomsten. In 3 (hybride) events laat DDMA zien hoe je een (first-party) datastrategie opstelt en een consistente klantbeleving over meerdere kanalen realiseert. Achtereenvolgens wordt ingezoomd op de volgende onderwerpen:

Meld je hier aan voor de volledige serie.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service.  DDMA is ervan overtuigd dat data het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt, als ze erop kunnen vertrouwen dat organisaties verantwoord omgaan met hun gegevens en hun wensen centraal stellen.