De toekomst van livestreaming - Cultuurmarketing

De toekomst van livestreaming

De toekomst van de livestream
Online talk
19 januari 2021 (14:00 - 15:00)

Wordt de livestream onderdeel van het programma-aanbod van culturele instellingen? 

Startdatum: 19 januari 2021 (14:00 - 15:00)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 15
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 35

COVID-19 heeft de culturele livestream in een stroomversnelling gebracht. Veel instellingen hebben geëxperimenteerd met het live of on demand uitzenden van cultureel aanbod op internet en zien mogelijkheden om hiermee een nieuw of internationaal publiek te bereiken. 

Maar wat is de toekomst van de livestream als fysiek bezoek (weer) met een grotere capaciteit mogelijk is? Wordt de livestream onderdeel van het aanbod en hoe ziet de propositie eruit? Wat zijn de randvoorwaarden om livestreams succesvol in de markt te zetten? En hoe zorg je ervoor dat de publieksbeleving net als bij een fysiek bezoek centraal staat? 

Samen met enkele organisaties die de afgelopen maanden live, on demand of speciale online producties hebben gemaakt, kijken we vooruit naar de toekomst van de livestream. 

Aanmelden

Het panelgesprek is online te volgen via Zoom. De tarieven voor deelname zijn exclusief BTW:

Helaas, alle plekken voor deze sessie zijn volgeboekt. Er wordt een verslag gemaakt van deze sessie, deze is op een later moment online te lezen voor leden van Cultuurmarketing.

Sprekers

Fenno Verdaasdonk Fenno Verdaasdonk kreeg direct bij zijn aantreden in februari 2020 als hoofd merk, marketing & communicatie te maken met de digitale transformatie waarbij Pakhuis de Zwijger 5 programma’s per dag ging uitzenden via zogenoemde LIVECASTS. Inmiddels is deze vorm de standaard geworden voor het Amsterdamse platform voor creatie en sociale innovatie en uitgegroeid tot businessmodel voor de zakelijke markt.

Martine van Duijn Martine van Duijn is hoofd marketing en communicatie bij International Documentary Filmfestival Amsterdam. IDFA organiseerde in november 2020 een hybride editie van het filmfestival, waarbij een klein aantal bezoekers in de filmzalen welkom was en tienduizenden mensen op vaste tijdstippen in de online zalen keken.

Tom Bonte Tom Bonte is sinds zomer 2020 directeur bij Ancienne Belgique in Brussel. Het muziekhuis staat bekend als voorloper in digitale innovatie, en had al ruim voor COVID19 ervaring met livestreams. We bespreken hoe dit online aanbod past binnen de ambitie om als muziekhuis de klassieke concertzaal te ontstijgen en 24/7 open te zijn voor alle Brusselaars.