Doelgericht adverteren op social media

Deelnemers bij elkaar voor de workshop online adverteren
Workshop
2 ochtenden, 3 en 5 december 2024

Of het nu gaat om een eerste kennismaking met je organisatie of het stimuleren van een aankoop: adverteren op social media biedt veel potentie, ook voor een beperkt budget.

Startdatum: 3 december 2024 (9:30 - 13:00)
Locatie: online
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 569
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 329

Het social media landschap verandert snel en gebruikers raken verspreid over meer en meer kanalen. Als marketeer met veel taken op je bord kan het lastig zijn om de juiste keuzes te maken. Welke doelgroep bevindt zich op welk sociaal kanaal? Welke advertentievormen zijn geschikt voor verhalende en visuele content? En hoe verhoudt het advertentiebudget zich tot de investering qua tijd en geld?

In deze workshop leer je beter adverteren op Meta, LinkedIn, TikTok en YouTube. We laten je nadenken over slimme keuzes voor jouw budget en beschikbare tijd. Je leert niet alleen over de basisprincipes van adverteren, maar ook de unieke kenmerken, biedstrategieën en targetingopties van elk platform. Na de workshop heb je inzicht in de strategische kansen van elk platform, zodat je kan beslissen welke kanalen je inzet en waar je prioriteit aan geeft.

Na deze workshop

Begrijp je de impact van social media advertenties op jouw marketingmix
Weet je welke kanalen voor jouw doelgroepen belangrijk zijn
Kan je jouw online funnel optimaliseren, van eerste kennismaking tot aankoop
Kan je het succes van advertenties meten aan de hand van de juiste data
Start je met een praktisch actieplan voor jouw organisatie

Programma

De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw eigen online advertising. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Funnel theorie en de online klantreis
  • Social advertising vs. Google Ads
  • Budgetverdeling en -beheer
  • Monitoren en bijsturen: de belangrijkste benchmarks
  • Effectieve advertentieteksten en -vormen
  • Ontwikkelingen rondom targeting, Facebook Pixel en data-privacy

Praktische details

Datum:
dinsdag 3 december 2024 (9:30 – 13:00u)
donderdag 5 december 2024 (9:30 – 13:00u)

Locatie: online via Zoom

Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. twee uur aan huiswerk

Investering:
569 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
329 euro (excl. 21% btw) voor leden

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 1 november 2024 aan te melden.

Aanmelden voor de workshop

Voor wie?

Deze workshop is ideaal voor (online) marketeers, communicatiemedewerkers en iedereen die betrokken is bij het online succes van een culturele organisatie. Of je nu net gestart bent met online adverteren of je vaardigheden wilt verfijnen, deze workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis.

Docent

Cengiz Can is freelance performance marketeer en eigenaar van Zichtbaar Online. Hij brengt 10+ jaar ervaring mee in online marketing en heeft gewerkt voor diverse organisaties binnen en buiten de culturele sector, zoals Corendon en het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Als jurylid van de Dutch Search Awards helpt Cengiz topprestaties in online adverteren te erkennen.

Ervaringen bij Cultuurmarketing

Het Nationale Theater
Martijn Westerop
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
ZZP
Ronnie Kroes
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Kunstbende
Janneke Moerel
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!