Workshop
Het social media landschap verandert snel en gebruikers raken verspreid over meer en meer kanalen. Als marketeer met veel taken op je bord kan het lastig zijn om de juiste keuzes te maken. Welke doelgroep bevindt zich op welk sociaal kanaal? Welke advertentievormen zijn geschikt voor verhalende en visuele content? En hoe verhoudt het advertentiebudget zich tot de investering qua tijd en geld?
In deze workshop leer je beter adverteren op Meta, LinkedIn, TikTok en YouTube. We laten je nadenken over slimme keuzes voor jouw budget en beschikbare tijd. Je leert niet alleen over de basisprincipes van adverteren, maar ook de unieke kenmerken, biedstrategieën en targetingopties van elk platform. Na de workshop heb je inzicht in de strategische kansen van elk platform, zodat je kan beslissen welke kanalen je inzet en waar je prioriteit aan geeft.
De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw eigen online advertising. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Huiswerk: ca. twee uur aan voorbereiding en huiswerk.
Deze workshop is ideaal voor (online) marketeers, communicatiemedewerkers en iedereen die betrokken is bij het online succes van een culturele organisatie. Of je nu net gestart bent met online adverteren of je vaardigheden wilt verfijnen, deze workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis.
Als freelance performance marketeer en eigenaar van Zichtbaar Online, heeft Cengiz meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Hij heeft gewerkt voor bedrijven als Corendon en het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) en beoordeelt vanuit de jurystoel van de Dutch Search Awards jaarlijks de beste presetaties in online adverteren.
Lees meerDeze workshop wordt online gegeven via Zoom, de sessies worden opgenomen. Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om voor 3 november aan te melden.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €240 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
De sessies van online trainingen worden live gegeven door onze docenten via Zoom. Tijdens deze sessies is er veel interactie en ruimte om vragen te stellen. Online workshops worden ook opgenomen, zodat je de stof op een later moment kan terugkijken. De opnamen ontvang je na afloop van de training.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.