Het social media landschap verandert snel en gebruikers raken verspreid over meer en meer kanalen. Als marketeer met veel taken op je bord kan het lastig zijn om de juiste keuzes te maken. Welke doelgroep bevindt zich op welk sociaal kanaal? Welke advertentievormen zijn geschikt voor verhalende en visuele content? En hoe verhoudt het advertentiebudget zich tot de investering qua tijd en geld?
In deze workshop leer je beter adverteren op Meta, LinkedIn, TikTok en YouTube. We laten je nadenken over slimme keuzes voor jouw budget en beschikbare tijd. Je leert niet alleen over de basisprincipes van adverteren, maar ook de unieke kenmerken, biedstrategieën en targetingopties van elk platform. Na de workshop heb je inzicht in de strategische kansen van elk platform, zodat je kan beslissen welke kanalen je inzet en waar je prioriteit aan geeft.
✓ Begrijp je de impact van social media advertenties op jouw marketingmix
✓ Weet je welke kanalen voor jouw doelgroepen belangrijk zijn
✓ Kan je jouw online funnel optimaliseren, van eerste kennismaking tot aankoop
✓ Kan je het succes van advertenties meten aan de hand van de juiste data
✓ Start je met een praktisch actieplan voor jouw organisatie
De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw eigen online advertising. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Datum:
• dinsdag 3 december 2024 (9:30 – 13:00u)
• donderdag 5 december 2024 (9:30 – 13:00u)
Locatie: online via Zoom
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. twee uur aan huiswerk
Investering:
• 569 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 329 euro (excl. 21% btw) voor leden
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 1 november 2024 aan te melden.
Deze workshop is ideaal voor (online) marketeers, communicatiemedewerkers en iedereen die betrokken is bij het online succes van een culturele organisatie. Of je nu net gestart bent met online adverteren of je vaardigheden wilt verfijnen, deze workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis.
Cengiz Can is freelance performance marketeer en eigenaar van Zichtbaar Online. Hij brengt 10+ jaar ervaring mee in online marketing en heeft gewerkt voor diverse organisaties binnen en buiten de culturele sector, zoals Corendon en het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Als jurylid van de Dutch Search Awards helpt Cengiz topprestaties in online adverteren te erkennen.
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!