Workshop

Efficiënter werken met AI

Ontdek hoe jij als marketeer Artificial Intelligence kan inzetten om efficiënter te werken.

Startdatum

Dinsdag 10 september 2024

Tijden

10:00 - 17:00 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €649 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €395 (excl. 21% btw)

    AI-toepassingen worden in sneltreinvaart geoptimaliseerd en beschikbaar gesteld. Deze technologische verschuiving zal, vergelijkbaar met de impact van het internet, aanzienlijke gevolgen hebben voor ons dagelijks leven en dus ook voor het bedrijfsleven. Hoog tijd voor cultuurmarketeers om de mogelijkheden van AI te verkennen voor hun werkzaamheden.

    In deze workshop maak je kennis met kunstmatige intelligentie en machine learning. Je leert de basistechnieken en de juiste terminologie te gebruiken, zodat je AI kan inzetten voor (het optimaliseren van) marketingcommunicatiewerkzaamheden. Dit doe je aan de hand van kant-en-klare tools, die je onder andere helpen bij A/B testen, het genereren van koppen, het sneller researchen en groeperen van evaluaties. Daarnaast leer je hoe AI je helpt om ‘out of the box’ te denken.

    Na deze workshop

    • Begrijp je de kansen en risico’s van AI in je dagelijkse werk.
    • Vergroot je je creativiteit en innovatief denkvermogen met behulp van AI.
    • Heb je geoefend met het schrijven van effectieve AI-prompts.
    • Leer je hoe je AI-gestuurde tools direct toepast in je marketingactiviteiten.
    • Vertrek je met nieuwe inspiratie en vertrouwen om de juiste tools voor jouw organisatie verder te verkennen.

    Programma

    In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Definities van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (MI)
    • Belang van AI en MI voor de culturele sector
    • AI prompting
    • De ethiek van AI
    • Kennismaking met relevante AI-tools zoals ChatGPT, Copilot, Perplexity.ai en meer

    Naast bovenstaande thema’s is er ruimte om jouw eigen vragen in te brengen.

    Voor wie?

    Deze workshop is geschikt voor medewerkers werkzaam in de Vlaamse of Nederlandse culturele sector die geïnteresseerd zijn in technologie, maar ook voor marketingcommunicatiemedewerkers die alleen of met een klein team verantwoordelijk zijn voor de marketingcommunicatie van de organisatie. Er is geen technische voorkennis nodig.

    Docent

    Laurens Vreekamp

    Laurens is journalist, trainer, design thinker en oprichter van de Future Journalism Today Academy. Voorheen was hij News Lab Teaching Fellow voor Google en docent-onderzoeker User Experience Design aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Als researcher, docent en designer werkte hij onder meer voor RTL Nieuws, Nu.nl, FD, Het Parool en NPO Radio 1. In 2022 kwam zijn boek over AI en machine learning uit: The Art of AI.

    Lees meer

    Datum & locatie

    Dinsdag 10 september 2024 (10:00 – 17:00u) bij ILFU in Utrecht.

    Liever trainen op een ander moment? Wegens grote belangstelling organiseren we een extra editie  op dinsdag 10 december 2024.

    Prijzen & aanmelden

    • De workshop is inclusief consumpties, vegetarische lunch & afsluitende borrel

    € 649 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 395 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €254 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Let op: voor aanvang van de workshop ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.

    Ervaringen van deelnemers

    Logo Het Nieuwe Instituut
    Het Nieuwe Instituut
    Jessica Dohmen - Verboom
    AI is niet meer iets van de toekomst, het is hier! Laurens geeft ontzettend veel praktijkvoorbeelden waar je makkelijk zelf mee aan de slag kunt, maar ook je team en andere collega's. Een aanrader!
    Akoesticum
    Els Hoften
    Een hele handige training om te volgen! Je leert zowel over de theorie achter AI en machine learning, als over de inzet van verschillende tools in de praktijk.
    Cultuur+Ondernemen
    Christianne Rugl
    Laurens inspireerde met levendige voorbeelden en zette je als deelnemer stevig aan het werk. De focus op AI theorie in de ochtend en de praktijkmiddag maakt het een verrijkende ervaring!


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.