Workshop
AI-toepassingen worden in sneltreinvaart geoptimaliseerd en beschikbaar gesteld. Deze technologische verschuiving zal, vergelijkbaar met de impact van het internet, aanzienlijke gevolgen hebben voor ons dagelijks leven en dus ook voor het bedrijfsleven. Hoog tijd voor cultuurmarketeers om de mogelijkheden van AI te verkennen voor hun werkzaamheden.
In deze workshop maak je kennis met kunstmatige intelligentie en machine learning. Je leert de basistechnieken en de juiste terminologie te gebruiken, zodat je AI kan inzetten voor (het optimaliseren van) marketingcommunicatiewerkzaamheden. Dit doe je aan de hand van kant-en-klare tools, die je onder andere helpen bij A/B testen, het genereren van koppen, het sneller researchen en groeperen van evaluaties. Daarnaast leer je hoe AI je helpt om ‘out of the box’ te denken.
Na de workshop weet jij hoe je efficiënter te werk en AI-aangedreven hulpmiddelen kan inzetten.
In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Naast bovenstaande thema’s is er ruimte om jouw eigen vragen in te brengen.
Datum:
• donderdag 23 mei (10:00 – 17:00 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren
Investering:
• 629 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 379 euro (excl. 21% btw) voor leden
Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties op locatie.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.
Helaas, deze cursus is volgeboekt.
Wegens grote belangstelling organiseren wij een extra editie op dinsdag 10 september 2024. Bemachtig jouw plek voor 10 september
Of meld je aan voor de wachtlijst en krijg een notificatie als er een plek vrijkomt op 23 mei.
Deze workshop is geschikt voor medewerkers werkzaam in de Vlaamse of Nederlandse culturele sector die geïnteresseerd zijn in technologie, maar ook voor marketingcommunicatiemedewerkers die alleen of met een klein team verantwoordelijk zijn voor de marketingcommunicatie van de organisatie. Er is geen technische voorkennis nodig.
Laurens Vreekamp is journalist, trainer, design thinker en oprichter van de Future Journalism Today Academy. Voorheen was hij News Lab Teaching Fellow voor Google en docent-onderzoeker User Experience Design aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Als researcher, docent en designer werkte hij onder meer voor RTL Nieuws, Nu.nl, FD, Het Parool en NPO Radio 1. In 2022 kwam zijn boek over AI en machine learning uit: The Art of AI.
Fotocredit header: Nattida-Jayne Kanyachalao
Laurens inspireerde met levendige voorbeelden en zette je als deelnemer stevig aan het werk. De focus op AI theorie in de ochtend en de praktijkmiddag maakt het een verrijkende ervaring!
AI is niet meer iets van de toekomst, het is hier! Laurens geeft ontzettend veel praktijkvoorbeelden waar je makkelijk zelf mee aan de slag kunt, maar ook je team en andere collega's. Een aanrader!
Een hele handige training om te volgen! Je leert zowel over de theorie achter AI en machine learning, als over de inzet van verschillende tools in de praktijk.