Interne communicatie, pak jij dat even op? - Cultuurmarketing

Interne communicatie, pak jij dat even op?

Event
18 maart 2021 (14:00 - 15:30)

Door corona heeft interne communicatie aan relevantie gewonnen. Wat kan je doen om de interne communicatie binnen jouw organisatie te organiseren of te verbeteren?

Startdatum: 18 maart 2021 (14:00 - 15:30)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 25
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 45

Juist in crisistijd is interne communicatie van belang om medewerkers te betrekken, maar ook te informeren over veranderende omstandigheden zoals sluitingen, (her)openingen of bezuinigingen. Hoewel interne communicatie een gezamenlijke verantwoordelijkheid is, wordt er voor de uitvoering vaak naar marketing- of communicatieverantwoordelijken gekeken. 

In dit online event delen experts en ervaringsdeskundigen zowel strategische inzichten als praktische tips over hoe je interne communicatie kunt organiseren en wat de rol van de communicatiemedewerker (en medewerkers van andere afdelingen) hierbij is. 

We trappen de bijeenkomst af met Huib Koeleman die een theoretische introductie geeft over interne communicatie. Daarna vindt er een gesprek plaats met drie ervaringsdeskundigen die de interne communicatie uitvoeren bij de culturele organisatie waar zij werkzaam zijn.

Dit event vindt online plaats, je kunt je vragen tijdens de sessie stellen via de chat. De opname wordt na afloop beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

Aanmelden

De tarieven voor deelname zijn exclusief BTW:

meld je aan

Sprekers

Huib Koeleman

Huib Koeleman is senior consultant corporate communicatie en gespecialiseerd in interne communicatie. Hij schreef een managementboek over interne communicatie en richtte Orange Otters op, een bureau voor interne communicatie. Huib is regelmatig in het theater te vinden en is naast zijn werk voorzitter van het bestuur van het LGBTQ filmfestival de Roze Filmdagen.

Mirjam BakkerMirjam Bakker werkt als adviseur interne communicatie & change bij Nationale Opera & Ballet. Sinds de lockdown door Corona in maart is het alle hens aan dek om alle medewerkers geïnformeerd en verbonden te houden. Teams, Zoom, telefoon, mail, intranet; alle middelen worden hiervoor ingezet. Mirjam werkt soms nog in het theater, maar vaker op afstand, in Haarlem.

Marleen BruijnMarleen Bruijn werkt op de afdeling Marketing en Communicatie van het Zuiderzeemuseum. Het museum is sinds maart 2020 meerdere keren gesloten of beperkt open geweest. Met een heel divers team van zowel medewerkers als vrijwilligers vroeg dat om een andere aanpak in de interne communicatie. Zowel ad hoc als op de lange termijn. Plannen die er voor maart al deels waren, kregen op een natuurlijke manier de ruimte binnen de organisatie.

Jeroen BergJeroen Berg is verantwoordelijk voor de interne communicatie bij TivoliVredenburg in Utrecht.