Museum Boijmans Van Beuningen - Cultuurmarketing

Museum Boijmans Van Beuningen

Jeanette Verdonk
Keukengeheim
11 januari 2021 (15:00 - 17:00)

Hoe blijft jouw merk zichtbaar en hoe blijft je organisatie in contact met het publiek, ook wanneer de instelling voor een (langere) tijd gesloten is?

Startdatum: 11 januari 2021 (15:00 - 17:00)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 27,50

Museum Boijmans Van Beuningen is voor een periode van zeven jaar gesloten voor een grootschalige renovatie en vernieuwing. De organisatie maakte voor deze periode onder de noemer ‘Boijmans in transit’ diverse plannen om in contact te blijven met de achterban, waaronder ‘Boijmans bij de Buren’, waarbij collectiestukken bij acht verschillende buurtlocaties te zien zijn, ‘Boijmans in de Klas’, waarbij het museum met collectiestukken de klas ingaat en evenementen rondom het nieuwe Depot Boijmans Van Beuningen.

Met de opmars van het coronavirus in het voorjaar van 2020 kwam daar nog de succesvolle corona-proof Boijmans Ahoy drive-thru tentoonstelling bij. In drie weken tijd reden 22.000 bezoekers in elektrische auto’s langs ruim 40 kunstwerken in een hal van 10.000 m2.

In dit online Keukengeheim gaan Jeanette Verdonk (senior marketeer en onderdeel van het kernteam Boijmans Ahoy) en Daniël Bouw (hoofd Marketing en Communicatie) in op de totstandkoming van de uitverkochte drive thru tentoonstelling, die in slechts twee maanden met een klein kernteam werd opgetuigd.

“Marketing was vanaf het eerste uur betrokken,” vertelt Verdonk. “Dit project heeft op meerdere vlakken onze ogen geopend. We hebben geleerd enorm snel te schakelen, zowel binnen de organisatie als met externe partners. Met dit project tonen we aan dat we ook op succesvolle wijze buiten het museum kunnen programmeren.”

In dit Keukengeheim leer je meer over creatieve marketing in tijden van sluiting en over het sluiten van waardevolle partnerships. Daarnaast krijg je een inkijkje in de marketingkeuken van Boijmans Van Beuningen. Met nuttige tips en inzichten, maar ook over wat er anders kan.

Aanmelden

Dit Keukengeheim vindt online plaats via Zoom. Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Cultuurmarketing lidmaatschap. Wegens de beperkte capaciteit van 20 plekken is er 1 plaats per organisatie beschikbaar.

Het deelnametarief is exclusief BTW:

Deze bijeenkomst is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst of mail naar [email protected].

Sprekers

Jeanette Verdonk is sinds mei 2016 senior marketeer bij Boijmans Van Beuningen. In deze rol was zij verantwoordelijk voor de campagnes voor grote blockbuster-tentoonstellingen zoals ‘Gek van Surrealisme’, ‘Pure Rubens’ en ‘Change the System’. Bij elke tentoonstelling zoekt Jeanette naast een mediacampagne naar originele en passende samenwerkingen om reuring te creëren en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

Daniël Bouw is sinds november 2019 hoofd marketing en communicatie bij Boijmans Van Beuningen. Opgeleid als psycholoog aan de UvA koos hij voor een loopbaan in de culturele sector. Eerst op educatief gebied, vervolgens als organisator van evenementen waaronder de Museumnacht Amsterdam en als hoofd communicatie in het Joods Historisch Museum in Amsterdam. Bij Boijmans van Beuningen is hij verantwoordelijk voor de versterking van de internationale branding, communicatie van het museum en de positionering van het nieuwe publiek toegankelijke depot.

Fotocredit: Aad Hoogendoorn