Online talk
Welk uurtarief hanteer je voor marketing- en communicatiewerkzaamheden? Zowel voor beginnende als ervaren zzp’ers blijkt het uitdagend om met opdrachtgevers tot financiële overeenstemming te komen. Er is geen richtlijn voor marketing- en communicatiewerkzaamheden in de kunst- en cultuursector en opdrachtgevers blijken niet altijd een realistisch beeld te hebben van uurtarieven
Cultuurmarketing onderschrijft het belang van een eerlijke beloning voor zzp’ers die op opdrachtbasis marketing en communicatiewerkzaamheden uitvoeren voor culturele instellingen, en wil hier samen met freelancers uit de Cultuurmarketing community werk van maken. Daartoe spraken we in juni 2021 met enkele van de Cultuurmarketing zzp leden over de problematiek en hielden we in februari 2022 een peiling waaraan 144 zzp’ers meededen.
In deze talk bespreken we de resultaten van de peiling en vervolgstappen waar Cultuurmarketing aan kan bijdragen. Ben je als marketingcommunicatie zzp’er werkzaam? Of werk je bij een culturele organisatie en vind je het belangrijk dat de freelancers die je inhuurt een eerlijke beloning krijgen voor hun werk? Meld je dan aan en praat mee.
Deze talk vindt plaats op donderdag 14 april van 10:00 – 11:30 uur via Zoom.