Ontwikkel succesvolle campagnes

Cursus
2 trainingsdagen, start 6 juni 2024

In deze cursus leer je hoe je van begin tot eind een succesvolle campagne ontwikkelt.

Startdatum: 6 juni 2024 (10:00 - 16:30)
Locatie: ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht)
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 919
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 669

Ben je verantwoordelijk voor de campagnes van tentoonstellingen, festivals, voorstellingen of andere culturele producties? In deze training leer je hoe je campagneontwikkeling doelmatig en gestructureerd aanpakt, zonder daarbij de creativiteit uit het oog te verliezen. 

Tijdens de cursus doorloop je samen met de docent en mededeelnemers de belangrijke stappen voor een succesvolle marketingcampagne. Denk hierbij aan meetbare campagnedoelstellingen, het formuleren van een sterke campagneboodschap, het vaststellen van budget en onderscheid maken tussen bereik en resultaat. Je krijgt ook inzicht in hoe je effectief samenwerkt met bureaus en collega’s betrekt bij besluitvorming.

De cursus bestaat uit theorie, een gastsessie, uitwisseling met de andere deelnemers en het uitwerken van een eigen campagne. Na afloop van de training ben je vertrouwd met het stappenplan voor een succesvolle campagne. Je hebt dit stappenplan toegepast op je eigen campagne en hebt waardevol advies en bruikbare tips gekregen om je huidige of toekomstige campagnes te verbeteren.

Inhoud 

De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:

  • Doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Boodschap 
  • Budget
  • Middelenmix
  • Partners & activaties
  • Bereik
  • Planning
  • Optimalisatie
  • Resultaten en evaluatie 

Tijdens de training werk je aan een eigen case, dit kan zowel een actuele als toekomstige campagne zijn van jouw organisatie. 

Praktische details

Data:
donderdag 6 juni 2024 (10:00 – 16:30 uur)
• 
donderdag 4 juli 2024 (10:00 – 16:30 uur)

Locatie: ILFU in Utrecht

Studiebelasting: 13,5 lesuren en circa 8-12 uur huiswerk, afhankelijk van de omvang van jouw campagne. Houd er rekening mee dat je voor elke sessie huiswerk moet maken.

Investering:
919 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
669 euro (excl. 21% btw) voor leden

Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie. 

Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 8 mei 2024 aan te melden. Het is niet mogelijk om de bijeenkomsten op locatie online te volgen.

meld je aan

Doelgroep

De cursus is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes. De training is van waarde voor zowel beginnende campagnemarketeers als ervaren marketeers die hun kennis willen opfrissen. 

Docent

Sandra van Dongen heeft meer dan 16 jaar ervaring in de cultuursector bij o.a. Museum Boijmans Van Beuningen, Humanity House en de Doelen. Sinds 2018 heeft ze zich gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitvoeren van strategische campagnes via haar bedrijf Short Projects. Zo was ze betrokken bij de campagnes van Museum Arnhem en de Frida Kahlo tentoonstelling in het Cobra Museum.

 

Ervaringen van deelnemers

TivoliVredenburg
Anne Mieke van 't Wout
Deze cursus geeft je een frisse blik en duwtje in de rug bij het maken van campagnes. Ik kan nu nog meer gestructureerd aan de slag, met aandacht voor de valkuilen én verwachtingen - om tot een goed resultaat te komen. Zowel van Sandra als van de andere deelnemers heb ik ontzettend veel geleerd, een leuke manier om weer eens aandacht te besteden aan de theorie!
Eye Filmmuseum
Veerle Snijders
Toffe cursus doorspekt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Kan je campagne echt naar een hoger niveau tillen.
Publiq
Liesel Verdonck
Erkenning van anderen die dezelfde uitdagingen hebben maar een heel andere context, zorgen voor creativiteit en positiviteit. Na de cursus had ik vooral veel zin om verschillende campagnes te organiseren!