Cursus propositie-ontwikkeling voor culturele organisaties - Cultuurmarketing

Nieuwe waardeproposities ontwikkelen

Propositieontwikkeling
Cursus
22 april 2021 (9:00 - 12:30)

Na deze cursus weet je hoe je nieuwe waardeproposities ontwikkelt om groter succes te boeken bij jouw doelgroep en hoe je hierin effectiever samenwerkt met andere afdelingen.

Startdatum: 22 april 2021 (9:00 - 12:30)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 750
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 925

De coronacrisis doet een beroep op het aanpassingsvermogen van de sector en jouw organisatie. Hoogstwaarschijnlijk ben je met jouw collega’s continue bezig met het vraagstuk op welke manieren je kunt inspelen op de behoeftes van jouw bezoekers. Of je nu op zoek bent naar nieuwe verdienmodellen, de huidige bezoekers meer wilt bieden of een diverser publiek wilt bereiken: het valt of staat met een goede waardepropositie.

In deze cursus ga je aan de slag met propositie-ontwikkeling, waarbij veel aandacht wordt besteed aan het gebruiken van relevante klantinzichten en de interne samenwerking met verschillende afdelingen.

Gedurende de training werk je aan je eigen case. Daarom bevelen we aan om deze training te volgen met een collega, bij voorkeur van een andere afdeling, zodat je tijdens deelname kunt sparren over jouw eigen project. Daarnaast word je gedurende de training gevoed met succesvolle voorbeelden uit de cultuursector en de ervaringen van andere deelnemers.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Wat zijn waardeproposities en hoe ontwikkel je ze?
  • Selecteren van de meest kansrijke doelgroep
  • Genereren van doelgroepinzicht
  • Het creatieve proces: ideeën, concepten en prototypes ontwikkelen
  • Omgaan met interne weerstand
  • Testen van het prototype bij de doelgroep
  • Uitwerken van een propositieplan

Data

Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. In totaal zijn er 6 bijeenkomsten, verdeeld over 6 donderdagochtenden in blokken van twee weken:

  • 22 en 29 april 2021 (9:00 – 12:30)
  • 20 en 27 mei 2021 (9:00 – 12:30)
  • 10 en 17 juni 2021 (9:00 – 12:30)

In deze tijd is het waardevol om in contact te blijven en samen te komen op de verschillende manieren die mogelijk zijn. Mocht bij aanvang van (of gedurende) de cursus blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, dan wordt dat t.z.t. besproken met de deelnemers.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

meld je aan

Doelgroep

We raden aan om deze cursus met 2 medewerkers van dezelfde organisatie te volgen. De voorkeur gaat uit naar twee medewerkers die werkzaam zijn voor verschillende afdelingen (bijvoorbeeld een marketingverantwoordelijke en programmaverantwoordelijke), die samen in een innovatieteam gaan werken. Alleen deelnemen behoort ook tot de mogelijkheden.

De training is geschikt voor senior managers of medewerkers die over beslissingsbevoegdheid beschikken en werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector.

Docent

Pim Halkes is expert in het genereren van klantinzicht, propositie-ontwikkeling en customer journey optimalisatie. Voor zijn rol als senior adviseur bij Smart Connections was hij in diverse marketingrollen actief bij onder meer DPG Media, Omroep Brabant en het Rotterdams Philharmonisch Orkest.