Leergang
Culturele organisaties streven ernaar om hun aanbod beter af te stemmen op diverse publieksgroepen. Hierdoor wordt cultuur toegankelijker voor een breed publiek en sluit het beter aan bij de maatschappij.
Om succesvol nieuw publiek te bereiken, is een organisatiebrede aanpak vereist, waarbij scherpe keuzes worden gemaakt voor doelgroepen die leiden tot nieuwe waardeproposities inclusief communicatie en klantbeleving. Vaak is daar ook organisatieverandering voor nodig.
Tijdens de bijeenkomsten van dit programma wordt theoretische kennis afgewisseld met interactieve discussies en inspirerende presentaties uit de praktijk. Deelname aan dit programma is een waardevolle investering als je werk wilt maken van publieksverbreding.
De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:
Dit programma is bedoeld voor managers (zoals, maar niet uitsluitend marketing-, programma- en educatiemanagers) en directieleden van culturele organisaties, waaronder musea, bibliotheken, kunstencentra en podiumkunstinstellingen. We adviseren met minimaal twee personen per organisatie deel te nemen, zodat er gedurende het traject gezamenlijk gewerkt kan worden aan strategische uitdagingen.
Pim heeft als consultant ruime ervaring met (doelgroep)strategie, propositieontwikkeling en positionering voor onder andere DPG Media, Muziekgebouw aan ’t IJ, Bibliotheek Eemland en RAI Amsterdam. Hij was eerder marketingmanager bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Omroep Brabant en werkt nu vanuit zijn bureau Frisse Duik als consultant.
Lees meerMargot Gerené is zakelijk directeur bij het Stedelijk Museum Amsterdam. Na verschillende marketingfuncties vervulde zij vele bestuurlijke en adviserende rollen op het gebied van beleids- en organisatieontwikkeling. In haar functie richt ze zich op de duurzame groei van het Stedelijk, met aandacht voor diversiteit en inclusie, financiële bestendigheid en de ecologische voetafdruk. Fotograaf van het portret van Margot Gerené: Boudewijn Bollmann
Lees meerCharelle Akihary is directeur Publiek & Marketing bij de NPO en voorzitter van Platform Innovatie Marketing. Tijdens dit programma geeft zij een gastsessie waarin ze vertelt over de nieuwe strategie van de NPO “Voortdurend in Verbinding”.
Lees meerVoorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen.
Het deelnametarief is inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €600 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Ontvang een aantrekkelijke korting wanneer je met een collega deelneemt. Het tarief voor deelname van twee personen betreft:
• 3949 euro (excl. 21% btw)
• 2919 euro (excl. 21% btw) voor leden ( en profiteer van korting)
Wil je gebruik maken van dit pakketvoordeel? Bevestig jouw deelname dan per mail via
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Goede cursus die je anders leert kijken naar het in de markt zetten van nieuwe producten.
Interactieve, interessante training. Veel geleerd en ervaren!
Cultuurmarketing biedt met behulp van experts de mogelijkheid om mij verder professioneel te ontwikkelen met hele praktische handvaten die wij direct kunnen implementeren in ons bedrijf.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.