Cursus
Wil je losraken van de waan van de dag en heb je de ambitie om strategischer te werk te gaan? Tijdens deze cursus ga je aan de slag met de marketingcommunicatie-uitdagingen van jouw organisatie en vertaal je deze door naar een marketingcommunicatieplan.
De cursus is ontwikkeld vanuit uitdagingen in de culturele praktijk. Allereerst wordt stilgestaan bij de organisatie als entiteit, waarna de positie van marketing en jouw beïnvloedingsvermogen binnen de organisatie besproken wordt. Vervolgens doorloop je – aan de hand van praktijkopdrachten, bespreking van cases, theorie en uitwisseling met elkaar- alle fases van de ontwikkeling van een strategisch marketingcommunicatieplan.
Er is binnen de training veel ruimte om uit te wisselen met elkaar en om eigen vraagstukken in te brengen. Voor deelname aan deze cursus wordt verondersteld dat je informatie over je organisatie, zoals missie, visie en kernwaarden, tot je beschikking hebt.
Na afloop van deze interactieve cursus ken je het stappenplan waarmee je de marketingcommunicatie-uitdaging van jouw organisatie ondervangt.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Bovenstaande onderwerpen zijn richtlijnen voor zowel docent als cursist. De docent kan eventueel – afhankelijk van het niveau en de behoeften van de deelnemers – van de (volgorde van) genoemde onderwerpen afwijken.
Deze cursus is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals werkzaam bij culturele instellingen die hun kennis en vaardigheden willen vergroten om strategischer te werk te gaan en aan de slag willen met hun marketingcommunicatieplan.
Deze cursus bestaat uit drie bijeenkomsten op locatie verspreid over drie maanden:
De studiebelasting is 15 uur aan lesuren en ca. 4 uur huiswerk per week. Houd er rekening mee dat je voor elke sessie huiswerk moet maken en inleveren.
De prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.
Demelzha Blinker is een gedreven marketing(communicatie) specialist met ruim 17 jaar on- en offline ervaring in marketing. Ze initieert, adviseert, enthousiasmeert en realiseert zowel op strategisch niveau als in de uitvoering en werkt(e) voor o.a. Nationale Opera & Ballet, Black Achievement Month, Bijlmer Parktheater, Korzo en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Wil je weten waar je moet beginnen, welke stappen je altijd kunt volgen en hoe je beter voorbereid een marketing project kunt lanceren? Volg dan deze cursus van Cultuurmarketing. Demelzha Blinker is enthousiast en helpt je bij elke stap. Na de cursus ga je met meer energie en kennis naar je werk!
De cursus strategisch marketingcommunicatieplan geeft je de tools en inzichten om je plan uit te werken. Alle topics worden behandeld en de begeleiding is afgestemd op jouw plan wat ontzettend fijn is.
Demelzha is een slimme, enthousiaste docent met eindeloos veel kennis en ervaring. Ze bevraagt de medecursisten scherp (en met humor), zodat je daadwerkelijk veel kan leren tijdens de cursus.