Wil je losraken van de waan van de dag en heb je de ambitie om strategischer te werk te gaan? Tijdens deze cursus ga je aan de slag met de marketingcommunicatie-uitdagingen van jouw organisatie en vertaal je deze door naar een marketingcommunicatieplan.
De cursus is ontwikkeld vanuit uitdagingen in de culturele praktijk. Je doorloopt aan de hand van theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten alle fases van de ontwikkeling van een strategisch marketingcommunicatieplan. Gedurende de looptijd van de training werk je aan tussentijds aan huiswerkopdrachten die een onderdeel vormen van je strategisch marketingcommunicatieplan.
Je werkt in deze training toe naar een marketingcommunicatieplan dat je op de laatste dag samengevat presenteert aan de docent en andere cursisten. Na deze cursus beheers je het stappenplan om de marketingcommunicatie-uitdagingen van jouw organisatie aan te pakken en heb je het fundament van jouw marketingcommunicatieplan in handen.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Data:
• woensdag 13 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
• woensdag 27 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
• woensdag 17 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 17 uur aan lesuren en circa 4 uur huiswerk per week gedurende de looptijd van de training. Houd er rekening mee dat je voor elke sessie huiswerk moet maken.
Investering:
• 1349 euro (excl. btw) voor niet-leden ( )
• 999 euro (excl. btw) voor leden
Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 14 februari 2024 aan te melden.
Deze cursus is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals werkzaam bij culturele instellingen die hun kennis en vaardigheden willen vergroten om strategischer te werk te gaan en aan de slag willen met hun marketingcommunicatieplan. De training is geschikt voor zowel professionals van kleine als grote organisaties. Er wordt verondersteld dat je informatie over je organisatie, zoals missie, visie en kernwaarden tot je beschikking hebt.
Demelzha Blinker is een gedreven marketing(communicatie) specialist met ruim 17 jaar in marketing. Ze initieert, adviseert en realiseert zowel op strategisch niveau als in de uitvoering en werkt(e) voor o.a. Nationale Opera & Ballet, Black Achievement Month en Bijlmer Parktheater, Korzo en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Martin van Engel geeft een korte gastpresentatie bij deze cursus. Martin is expert op het gebied van diversiteit en inclusie. Zo ontwikkelt hij een opleidingstraject voor bicultureel management en doet hij onderzoek naar het benutten en behouden van biculturele competenties op de werkvloer. Eerder werkte hij als manager van het programma Van Gogh Verbindt bij het Van Gogh Museum.
Wil je weten waar je moet beginnen, welke stappen je altijd kunt volgen en hoe je beter voorbereid een marketing project kunt lanceren? Volg dan deze cursus van Cultuurmarketing. Na de cursus ga je met meer energie en kennis naar je werk!
De cursus strategisch marketingcommunicatieplan geeft je de tools en inzichten om je plan uit te werken. Alle topics worden behandeld en de begeleiding is afgestemd op jouw plan; wat ontzettend fijn is.
Demelzha is een slimme, enthousiaste docent met eindeloos veel kennis en ervaring. Ze bevraagt de medecursisten scherp en met humor, zodat je daadwerkelijk veel kan leren tijdens de cursus.