Cursus
Wil je losraken van de waan van de dag en heb je de ambitie om strategischer te werk te gaan? Tijdens deze cursus ga je aan de slag met de marketingcommunicatie-uitdagingen van jouw organisatie en vertaal je deze door naar een marketingcommunicatieplan.
De cursus is ontwikkeld vanuit uitdagingen in de culturele praktijk. Allereerst wordt stilgestaan bij de organisatie als entiteit, waarna de positie van marketing en jouw beïnvloedingsvermogen binnen de organisatie besproken wordt. Vervolgens doorloop je – aan de hand van praktijkopdrachten, bespreking van cases, theorie en uitwisseling met elkaar- alle fases van de ontwikkeling van een strategisch marketingcommunicatieplan.
Er is binnen de training veel ruimte om uit te wisselen met elkaar en om eigen vraagstukken in te brengen. Voor deelname aan deze cursus wordt verondersteld dat je informatie over je organisatie, zoals missie, visie en kernwaarden, tot je beschikking hebt.
Na afloop van deze interactieve cursus ken je het stappenplan waarmee je de marketingcommunicatie-uitdaging van jouw organisatie ondervangt.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Bovenstaande onderwerpen zijn richtlijnen voor zowel docent als cursist. De docent kan eventueel – afhankelijk van het niveau en de behoeften van de deelnemers – van de (volgorde van) genoemde onderwerpen afwijken.
Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketeers en marketingcommunicatieprofessionals die tussen de 0 en 5 jaar werkzaam zijn bij culturele instellingen en hun kennis en vaardigheden willen vergroten om strategischer te werk te gaan en aan de slag willen met hun marketingcommunicatieplan.
Deze cursus bestaat uit twee bijeenkomsten op locatie bij ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht) en twee online bijeenkomsten, verspreid over twee maanden:
Omdat het inbrengen en bespreken van praktijkervaringen een belangrijk onderdeel is van deze training worden de vier bijeenkomsten niet opgenomen.
De studiebelasting is 15 uur aan lesuren en ca. 2 – 4 uur huiswerk per week.
De prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 13 september aan te melden.
Nog een plek beschikbaar.
Demelzha Blinker is een gedreven marketing(communicatie) specialist met ruim 17 jaar on- en offline ervaring in marketing. Ze initieert, adviseert, enthousiasmeert en realiseert zowel op strategisch niveau als in de uitvoering en werkt(e) voor o.a. Nationale Opera & Ballet, Black Achievement Month, Bijlmer Parktheater, Korzo en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Maurice Seleky is gastspreker van deze cursus. Hij is hoofd Communicatie & Marketing bij Amsterdam Museum en werkte daarvoor o.a. bij Pakhuis de Zwijger, creatief bureau Vandejong, en was partner van Novel Creative Consultancy.
Martin van Engel geeft een korte presentatie bij deze cursus. Martin is expert op het gebied van diversiteit en inclusie. Zo ontwikkelt hij een opleidingstraject voor bicultureel management en doet hij onderzoek naar het benutten en behouden van biculturele competenties op de werkvloer. Tot voor kort werkte hij als manager van het programma Van Gogh Verbindt bij het Van Gogh Museum.
Tijdens deze cursus krijg je veel waardevolle en praktische informatie en tools die meteen toepasbaar zijn in de realiteit.
Fijne cursus! Docent Demelzha is een topper die je meeneemt door de cursus, veel informatie geeft en aandacht heeft voor ieders problemen, zonder daar in te verzanden.
Demelzha is een slimme, enthousiaste docent met eindeloos veel kennis en ervaring. Die de medecursisten scherp (en met humor) kan bevragen, zodat je daadwerkelijk veel kan leren tijdens de cursus.