Workshop
Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn online op zoek naar een uitje, en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. In tegenstelling tot de commerciële sector ligt in de culturele sector de nadruk van zoekmachine-optimalisatie vaker op mensen naar de juiste pagina te leiden, in plaats van puur het promoten van producten of diensten. Denk aan (potentiële) bezoekers die bijvoorbeeld op zoek zijn naar openingstijden, kaartjes reserveren of informatie over corona-maatregelen.
In deze workshop over SEO (Search Engine Optimization) ontvang je waardevolle tips om je bedrijf organisch te laten groeien via Google. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je op basis van deze principes de juiste tactiek te bepalen om de content van jouw culturele instelling onder de aandacht te brengen. SEO is niet alleen een technisch vakgebied: content en gebruikersvriendelijkheid van je website zijn minstens zo belangrijk.
Voorafgaand aan de workshop kan iedere deelnemer een website aandragen. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Verder maken de volgende onderwerpen deel uit van het programma:
Let op: deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Dat betekent dat adverteren via Google Ads/Grants (SEA) niet uitgebreid aan bod komt.
Deze cursus vindt plaats op dinsdag 22 maart 2022 van 10:00 – 16:30 in Utrecht.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Helaas, deze workshop is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst via onderstaande knop. Je krijgt dan ook een notificatie wanneer we een nieuwe editie organiseren.
Deze workshop maakt onderdeel uit van . De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook aangeboden.
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die de online vindbaarheid en conversie van hun website willen verbeteren. Het gebruiken van het CMS van je website en basiskennis van Google Analytics wordt aangeraden. De workshop richt zich op de basis van een effectieve SEO-strategie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
De workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector.
Een duidelijk vormgegeven workshop die binnen korte tijd volledig aan jou kan laten zien wat SEO inhoudt.
Erg fijn aan de cursussen van Cultuurmarketing is dat je meteen aan de slag gaat tijdens de les. Dus door de kennis meteen toe te passen weet je meteen wat wel en niet mogelijk is en kun je nog vragen stellen waar nodig.
Een goede introductie in de wereld van SEO. De docent paste het tempo goed aan op de bestaande kennis van de groepen gaf duidelijke en bruikbare tips. Ik heb zin om ze te gaan toepassen!