Workshop

Verbeter je online vindbaarheid door SEO

workshop SEO voor culturele organisaties

In deze workshop leer je de belangrijkste principes van SEO toe te passen op jouw website en ga je met een stappenplan voor jouw organisatie naar huis.

Startdatum

Dinsdag 22 maart 2022

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Ledentarief: €275 (excl. BTW)
Regulier tarief: €375 (excl. BTW)

    Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn online op zoek naar een uitje, en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. In tegenstelling tot de commerciële sector ligt in de culturele sector de nadruk van zoekmachine-optimalisatie vaker op mensen naar de juiste pagina te leiden, in plaats van puur het promoten van producten of diensten. Denk aan (potentiële) bezoekers die bijvoorbeeld op zoek zijn naar openingstijden, kaartjes reserveren of informatie over corona-maatregelen.

    In deze workshop over SEO (Search Engine Optimization) ontvang je waardevolle tips om je bedrijf organisch te laten groeien via Google. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je op basis van deze principes de juiste tactiek te bepalen om de content van jouw culturele instelling onder de aandacht te brengen. SEO is niet alleen een technisch vakgebied: content en gebruikersvriendelijkheid van je website zijn minstens zo belangrijk.

    Inhoud

    Voorafgaand aan de workshop kan iedere deelnemer een website aandragen. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Verder maken de volgende onderwerpen deel uit van het programma:

    • Wat houdt SEO in?
    • Trends
    • Het inzetten van Google Mijn Bedrijf voor een betere vindbaarheid
    • Hoe bepaal je de (beste) zoektermen waar jij op gevonden wil worden?
    • Hoe bepaalt de opbouw van je website de vindbaarheid?
    • Het optimaliseren van copy en content
    • Wat kan je webbouwer voor je betekenen?
    • Tools om de resultaten van SEO te meten en te monitoren

    Let op: deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Dat betekent dat adverteren via Google Ads/Grants (SEA) niet uitgebreid aan bod komt.

    Data

    Deze cursus vindt plaats op dinsdag 22 maart 2022 van 10:00 – 16:30 in Utrecht.

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    Helaas, deze workshop is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst via onderstaande knop. Je krijgt dan ook een notificatie wanneer we een nieuwe editie organiseren.

    meld je aan voor de wachtlijst

    Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

    Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook online aangeboden.

    Doelgroep

    Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die de online vindbaarheid en conversie van hun website willen verbeteren. Het gebruiken van het CMS van je website en basiskennis van Google Analytics wordt aangeraden. De workshop richt zich op de basis van een effectieve SEO-strategie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

    Docent

    De workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector.

    Ervaringen van deelnemers

    Stadsschouwburg Velsen
    Dewi Schaap
    Een duidelijk vormgegeven workshop die binnen korte tijd volledig aan jou kan laten zien wat SEO inhoudt.
    Stimuleringsfonds Creatieve Industrie
    Melanie van Zweeden
    Erg fijn aan de cursussen van Cultuurmarketing is dat je meteen aan de slag gaat tijdens de les. Dus door de kennis meteen toe te passen weet je meteen wat wel en niet mogelijk is en kun je nog vragen stellen waar nodig.
    Sonnenborgh-museum & sterrenwacht
    Brechtje van Riel
    Een goede introductie in de wereld van SEO. De docent paste het tempo goed aan op de bestaande kennis van de groepen gaf duidelijke en bruikbare tips. Ik heb zin om ze te gaan toepassen!