Interview met Anna Bouwman, hoofd marketing en publiciteit bij Zwolse theaters

Iedere Zwollenaar één keer naar Zwolse theaters

#Loopbaan
13 apr 2016

Anna Bouwman vertelt over haar werk als Hoofd Marketing & Publiciteit bij Zwolse Theaters. Zij vindt het de taak van de marketingafdeling om de buitenwereld naar binnen te halen.

Door de redactie

Fotografie

Zwolse theaters

 

Anna Bouwman (35) heeft 13 jaar in Amsterdam gewoond. Onlangs liet zij het drukke leven in de Randstad achter zich en woont zij samen met haar vriend tussen het groen op de Veluwe. Een grote, maar leuke omslag volgens haar. Bouwman is ooit in Zwolle begonnen, met een opleiding Journalistiek. Omdat haar hart hier niet echt sneller van ging kloppen, startte Bouwman de opleiding Fashion Branding. In brandmanagement vond zij haar passie en in haar carrière is zij haar pijlen gaan richten op Cultural Branding. Na gewerkt te hebben als Marketing Manager bij Credit Media, ging zij aan de slag als Brand Manager bij het Tropentheater. Daarna werkte Bouwman als Senior Marketing Medewerker bij Stadsschouwburg Amsterdam. Sinds januari 2016 bekleedt zij de functie van Hoofd Marketing & Publiciteit bij Zwolse theaters.

Wat grappig dat je vanuit je opleiding Fashion Branding carrière hebt gemaakt in de cultuursector. Hoe is dat gelopen?

Brandmanagement is mijn grote passie, destijds was het AMFI de enige instelling in Nederland die een dergelijke opleiding aanbood op HBO niveau. Ik vond mijn opleiding heel leuk en kan nog dagelijks putten uit de kennis die ik hier heb opgedaan, maar ik kwam er wel snel achter dat Cultural Branding mij nader aan het hart lag dan Fashion Branding. Brandmanagement is heel interessant, om echt te denken vanuit een merk, het bestaansrecht van een product of organisatie en de doelgroepen die je wilt bereiken. Marketing is daar maar een klein onderdeel van.