Resultaten Cultuurmarketing onderzoek: marketingbudgetten

Marketingbudgetten cultuursector stijgen niet mee met inflatie

man-met-bruin-pakjasje. Foto door Fauxels
#Onderzoek
16 apr 2024

Ondanks de gierende inflatie van de afgelopen jaren, blijven de marketingbudgetten in de culturele sector veelal onveranderd. Dat betekent veel doen voor steeds minder geld.

Portret_Hilde Smetsers_foto VD_250
Door Hilde Smetsers
Hilde Smetsers is managing director bij Cultuurmarketing
Fotografie

Pexels

Sinds 2015 onderzoekt Cultuurmarketing de marketingbudgetten in de culturele sector. Bijna 400 respondenten die werken als marketingcommunicatieprofessionals in de culturele sector beantwoordden in december 2023 de enquêtevragen van het jaarlijkse Cultuurmarketing onderzoek. In dit artikel vind je de resultaten van de vragen over het jaarlijkse marketingbudget.

Marketingbudgetten in de cultuursector

De marketingbudgetten zijn uiteenlopend; 32% heeft een marketingbudget dat lager is dan 29.999 euro, 31% heeft een budget tussen de 10.000 en 99.999 euro en 37% heeft een budget groter dan 100.000 euro. Een uitsplitsing van de marketingbudgetten is te zien in onderstaande grafiek: