4 kritieke prestatie indicatoren die je kunt meten

Zo analyseer je de inzet van social media

two people, phone and laptop, table, artsy office, working together
#Online marketing
7 jan 2015

De meeste organisaties hebben de kracht van sociale media ontdekt en gebruiken platforms zoals Instagram, Tiktok en LinkedIn voor verschillende doelen. Maar hoe analyseer je het succes van een platform en de content? Dit artikel leert je de basis.

Door de redactie
Geredigeerd in Maart 2024 door Hannah Dupré, werkzaam bij Cultuurmarketing
Fotografie

Midjourney

Met de inzet van social media wil een organisatie graag een specifiek doel bereiken. Ga daarom na welk doel het belangrijkste is voor de organisatie. Wil je het liefst naamsbekendheid genereren, de connectie met je volgers vergroten of wil je jouw doelgroep graag naar jouw website sturen en dus meer traffic genereren? Het kan ook dat voornamelijk tickets verkopen voor een bepaalde tentoonstelling, voorstelling of concert op de agenda staat. Het doel geeft niet alleen inzicht in de manier waarop je de content moet gaan insteken, maar welke key performance indicators (KPI’s) voor jou als organisatie het meest belangrijk zijn om te meten.