Ken je dat, dat je onbewust vervalt in gewoontes? En dat tijdgebrek een rem zet op groei en reflectie? Neem zelf het initiatief voor je professionele groei en neem vandaag de tijd en ruimte om te reflecteren op hoe je presteert in je huidige functie en hoe je wilt doorgroeien.
Wil je jouw talent verder uitbouwen, of juist iets eigen maken waar je minder aanleg voor hebt? Ga na waar jij op dit moment het meeste bij gebaat bent.
Het maken van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) kan je hierbij helpen. Je beschrijft jouw sterke en minder sterke kanten, analyseert jouw prestaties in je huidige takenpakket en stelt concrete doelen voor de komende periode.
In het POP kies je voor professionele ontwikkeling die bij jou en je doelen past: via training, coaching, intervisie met vakgenoten en door het opdoen van praktijkervaring.
We raden je aan om budget en tijd aan te vragen bij je werkgever voor jouw professionele ontwikkeling. Ook zijn er zowel voor mensen in loondienst als zzp’ers mogelijkheden om een deel van de kosten vergoed te krijgen. Ben je nog niet op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is? Cultuurmarketing helpt je graag verder:
Door professionele ontwikkeling kun je beter inspelen op veranderende eisen in het marketingvakgebied en verbreed je jouw perspectief. Doordat je beter in staat bent uitdagingen op te lossen, haal je meer voldoening uit je werk én kan je beter bijdragen aan organisatiedoelen.
Kortom, professionele ontwikkeling is een win-win situatie, zoals je ook in deze artikelen kunt lezen:
Het praktijkgerichte trainingsaanbod van Cultuurmarketing is een uitstekende manier om je professioneel te ontwikkelen. De trainingen zijn speciaal ontwikkeld voor culturele organisaties. Je leert met en van cultuurmarketeers in Nederland en Vlaanderen.