Op donderdag 12 juni 2014 gaf Linda Grau, manager Marketing en Communicatie van het Residentie Orkest, een presentatie tijdens de inspiratiemiddag realiseren van succesvolle marketingcampagnes over de nieuwe marketingstrategie die zij samen met het haar team bij het Residentie Orkest ontwikkelt en realiseert.
werkte in het verleden onder andere voor Cirque du Soleil. is volgens haar echter een totaal andere tak van sport. Hoewel beide een vorm van live-entertainment zijn, is Cirque du Soleil een consistent verhaal dat je gedurende drie seizoenen moet verkopen, maar steeds op een andere locatie. Daarentegen heeft het Residentie Orkest, bij wijze van spreken, elke week een nieuwe première op dezelfde locatie. Bovendien verkoopt het Residentie Orkest abonnementen, terwijl Cirque du Soleil alleen losse tickets verkoopt.
Toch hebben beide organisaties veel gemeen. Cirque du Soleil heeft nieuw leven geblazen in het stoffige imago van het traditionele circus. In 2014 staat het Residentie Orkest voor dezelfde uitdaging als het gaat om klassieke muziek in het algemeen en het symfonieorkest in het bijzonder. Klassieke muziek moet weer betekenis krijgen voor zoveel mogelijk mensen.