
For English, see below
Cultuurmarketing is het platform voor marketing- en communicatieprofessionals in de culturele sector. We voorzien cultuurmarketeers van de kennis, vaardigheden en connecties om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Onze artikelen over bijvoorbeeld AI, inclusiviteit en marketingcampagnes, zijn een belangrijke bron van informatie voor de cultuursector.
Daarnaast is Cultuurmarketing initiatiefnemer van : de wegwijzer naar werk in de culturele sector.
Tijdens deze stage van vijf maanden krijg je de kans om je communicatievaardigheden te ontwikkelen door actief mee te werken aan onze contentstrategie voor beide merken.
Aan het einde van de stage:
Wij bieden een inclusieve werkomgeving in een toegankelijk team. Hieronder een overzicht van wat je nog meer kunt verwachten:
Je bent creatief, houdt van het creëren van content en hebt een passie voor cultuur. Volg je daarnaast een hbo- of universitaire studie? Dan zien wij een mooie match! Een studie in marketingcommunicatie is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Het is een pluspunt als je het leuk vindt om voor de camera te staan.
Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.
Dit vond onze oud-stagiaire Hannah (21 jaar, bachelor Liberal Arts & Sciences) van de stage:
“Toen ik mijn stage begon bij Cultuurmarketing, ontdekte ik al snel dat het de perfecte plek was om mijn passie voor verhalen vertellen te combineren met mijn liefde voor kunst. Ik voelde me direct thuis in het warme en gezellige team van Cultuurmarketing.”
Voldoe je niet aan deze wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit zijn de collega’s waarmee jij samenwerkt in de fijnste creatieve broedplaats van Amsterdam, de Kweek:
Periode: Februari – juni 2026 (vijf maanden)
Aantal uren: minimaal 32 en maximaal 40 uur per week
Niveau: HBO/WO
Word je hier enthousiast van? Reageer op een manier die bij jou past: via een korte motivatie met CV, een video of met voorbeelden van content die je eerder hebt gemaakt. Teamlead marketingcommunicatie Patricia ontvangt je reactie graag uiterlijk 9 november via .
Liever eerst even overleggen? Geen probleem. Je kan Patricia ook bereiken via 06 23771738.
Vanaf 12 november ontvang je een reactie op jouw sollicitatie. Als we verder willen kennismaken, spreken we graag met je af op woensdag 26 november bij ons op kantoor in De Kweek in Amsterdam.
Are you looking for an internship where you can combine communication and content marketing with a passion for culture? Then Cultuurmarketing is looking for you!
Cultuurmarketing is the platform for marketing and communication professionals in the cultural sector. We equip cultural marketers with the knowledge, skills, and connections needed to make culture accessible to a broad audience. Our articles on topics such as AI, inclusivity, and marketing campaigns are an important source of information for the cultural sector.
In addition, Cultuurmarketing is the initiator of : the guide to careers in the cultural sector.
We offer a five-month internship, from February to June 2026. During this period, you’ll have the opportunity to develop your communication skills by actively contributing to our content strategy for both brands.
By the end of the internship:
We provide an inclusive working environment within a welcoming team. Here’s what else you can expect:
You’re creative, love creating content, and have a passion for culture. Are you pursuing a college or university degree? We think that’s a great match! A background in marketing communications is a plus but not required. It’s a bonus if you are comfortable being in front of the camera.
This is a collaborative internship; if desired, a small research project can be part of the internship.
Here’s what our former intern Alexandra (Bachelor’s in Arts & Culture Studies) had to say about her time with us:
“Doing an internship at Cultuurmarketing was I think one of the best decisions I’ve ever made in my life. I learned a lot of new skills, discovered new passions, such as graphic design, did research that has provided me with valuable knowledge about the employment market in the Dutch cultural industry and how the cultural industry works in the Netherlands, and also offered me an amazing environment where I could develop myself both personally and professionally. A lovely team that put in all their efforts to accommodate and integrate me into the Dutch working field and into their company as an international and non-Dutch speaker – something I will forever be grateful for.”
If you don’t meet all the criteria but think you could still be valuable to our organization, feel free to contact us to discuss the possibilities.
Here are the colleagues you’ll be working with at de Kweek, Amsterdam’s creative hub:
Are you excited about this opportunity? Respond in a way that suits you best: with a short motivation and CV, a video, or examples of content you’ve created. Team Lead Marketing & Communication Patricia would love to receive your application by November 9 at
.
Prefer to have a quick chat first? No problem, you can also reach Patricia at +31 623771738.
You’ll receive a response to your application starting November 12. If we’d like to get to know you better, we’ll invite you for an interview on Wednesday, November 26, at our office in De Kweek in Amsterdam.