For english, see below
Cultuurmarketing is het platform voor marketing- en communicatieprofessionals in de culturele sector. We voorzien cultuurmarketeers van de kennis, vaardigheden en connecties om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek.
We bieden een stageplek van vijf maanden aan, van februari tot en met juni 2025. Tijdens deze periode krijg je de kans om je communicatievaardigheden te ontwikkelen door actief mee te werken aan onze contentstrategie.
Aan het einde van de stage:
Wij bieden een inclusieve werkomgeving in een toegankelijk team. Hieronder een overzicht van wat je nog meer kunt verwachten:
Je bent creatief, houdt van het creëren van content en hebt een passie voor cultuur. Volg je daarnaast een hbo- of universitaire studie? Dan zien wij een mooie match! Een studie in marketingcommunicatie is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.
Voldoe je niet aan alle wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit vond onze oud-stagiaire Hannah (21 jaar, bachelor Liberal Arts & Sciences) van de stage:
“Toen ik mijn stage begon bij Cultuurmarketing, ontdekte ik al snel dat het de perfecte plek was om mijn passie voor verhalen vertellen te combineren met mijn liefde voor kunst. Ik voelde me direct thuis in het warme en gezellige team van Cultuurmarketing.”
Voldoe je niet aan deze wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit zijn de collega’s waarmee jij samenwerkt in de fijnste creatieve broedplaats van Amsterdam, Cinetol:
Periode: februari 2025 – januari 2025 (5 maanden)
Aantal uren: minimaal 32 en maximaal 40 uur per week
Niveau: HBO/WO
Hilde ontvangt je CV en een korte e-mail graag zo snel mogelijk en uiterlijk 22 november via .
Liever eerst even overleggen? Geen probleem. Je kan Hilde ook bereiken via 020 – 2614727.
Are you looking for an internship where you can combine communication and content marketing with a passion for culture? Then Cultuurmarketing is looking for you!
Cultuurmarketing is the platform for marketing and communication professionals in the cultural sector. We equip cultural marketers with the knowledge, skills, and connections needed to make culture accessible to a broad audience.
We offer a five-month internship, from February to June 2025. During this period, you’ll have the opportunity to develop your communication skills by actively contributing to our content strategy.
By the end of the internship:
We provide an inclusive working environment within a welcoming team. Here’s what else you can expect:
You’re creative, love creating content, and have a passion for culture. Are you pursuing a college or university degree? We think that’s a great match! A background in marketing communications is a plus but not required. This is a collaborative internship; if desired, a small research project can be part of the internship.
If you don’t meet all the criteria but believe you could still be a valuable addition to our organization, please reach out to discuss potential opportunities.
Here’s what our former intern Hannah (21, Bachelor’s in Liberal Arts & Sciences) said about the internship:
“When I started my internship at Cultuurmarketing, I quickly discovered it was the perfect place to combine my passion for storytelling with my love for art. I felt immediately at home in the warm and welcoming Cultuurmarketing team.”
And here’s what Alexandra (Bachelor’s in Arts & Culture Studies) had to say about her time with us:
“Doing an internship at Cultuurmarketing was I think one of the best decisions I’ve ever made in my life. I learned a lot of new skills, discovered new passions, such as graphic design, did research that has provided me with valuable knowledge about the employment market in the Dutch cultural industry and how the cultural industry works in the Netherlands, and also offered me an amazing environment where I could develop myself both personally and professionally. A lovely team that put in all their efforts to accommodate and integrate me into the Dutch working field and into their company as an international and non-Dutch speaker – something I will forever be grateful for.”
If you don’t meet all the criteria but think you could still be valuable to our organization, feel free to contact us to discuss the possibilities.
Here are the colleagues you’ll be working with at Cinetol, Amsterdam’s creative hub:
Send your CV and a short email to Hilde as soon as possible, and no later than November 22, at
Prefer to discuss first? No problem. You can also reach Hilde at 020 – 2614727.