Twee merken samenvoegen met behulp van een nieuwe strategie

De online marketingstrategie van TivoliVredenburg

Tot december 2015 leidde Graciela Velasco de online strategie van TivoliVredenburg, het Utrechtse muziekcentrum. Ze belicht hoe Tivoli en Vredenburg online samenkwamen en de rol van het publiek hierin.

Door redactie

Fotografie

picjumbo.com (Pexels)

Voor haar stage bij poppodium Tivoli schreef Velasco in 2012 een social media adviesrapport, waarna ze mocht blijven als medewerker op de marketingafdeling. Met de komst van TivoliVredenburg in het verschiet moest er online van alles gaan gebeuren. Velasco heeft toen de online strategie voor TivoliVredenburg geschreven en mede uitgevoerd. Met behulp van de juiste content was het uitgangspunt voor de strategie om de verschillende culturele achtergronden van Tivoli en Vredenburg samen te brengen.

Twee merken samenbrengen

De grootste uitdaging voor Velasco was om de twee totaal verschillende merken met hun eigen kanalen, tone of voice, geschiedenis en volgers of fans samen te brengen onder één dak. Bij Tivoli werd er nog veel met hagel geschoten, elke medewerker postte een bericht over het event waarvan diegene verantwoordelijk was voor de promotie. Ook Vredenburg had zijn eigen kanalen met hun eigen publiek. Onder de merknaam TivoliVredenburg moest nu een nieuw muziekcentrum worden geprofileerd, met alle soorten muziek en voor iedereen toegankelijk.