Zo zorg je dat iedereen betrokken en aangehaakt blijft

Collega’s betrekken bij publieksonderzoek

Met een multi-disciplinair team verbreed je de scope van je publieksonderzoek en maak je gemakkelijker de stap van resultaten naar actie. Hoe zorg je ervoor dat de hele organisatie betrokken en aangehaakt blijft?

Door Kim van den Brink
Audience research & development
Kim van den Brink is oprichter van Ask Your Audience, een bureau voor publieksonderzoek en -ontwikkeling. Ook is zij docent bij Cultuurmarketing.
Fotografie

Ask Your Audience

Uxdesign.co

Stel je team samen

De hele organisatie komt in de praktijk neer op; hoe stel je een projectteam samen dat impact heeft binnen de verschillende afdelingen van je organisatie? Denk voor je het team samenstelt al na over wat het einddoel is van het publieksonderzoek. Als je hier al een idee over hebt, dan kun je ook inschatten wie er binnen de organisatie het beste aansluit bij dit onderwerp. Dit kan ook tijdens je eerste sessie waarin je jouw organisatie al meeneemt in dit proces. Denk daarbij ook goed na over de verschillende niveaus waarop dit impact kan maken. Is dit strategisch, tactisch of vooral operationeel?