Inspirerende contentstrategieën uit de cultuursector

Storytelling in de cultuursector

#Contentmarketing
2 okt 2017

Storytelling is volgens sommigen een modeterm, maar draait vooral om het bedrijven van marketing op een inhoudelijke basis. Met relevante content bind je de doelgroep aan zowel het aanbod als het merk.

Door redactie

Fotografie

Mudassir Ali (Pexels)

SaveSave

Storytelling is bij uitstek geschikt voor de cultuursector, waar het aanbod draait om verhalen. In dit artikel geven we een aantal inspirerende voorbeelden van storytelling in de communicatiestrategie van culturele instellingen.

Het Nationale Ballet vertelt het backstage verhaal

Als je denkt aan denk je aan geweldige dansers, prachtige kostuums en gelikte optredens. Bezoekers zien altijd het afgeronde product, maar wat komt er allemaal kijken bij de productie van een balletvoorstelling? Het Nationale Ballet laat dit verhaal achter de schermen zien op hun social media-kanalen waaronder YouTube, Facebook en Instagram.

Met videocontent deelt het Nationale Ballet het repetitieproces, de opbouw van het podium, de gedachten van de regisseur en protagonisten, het bloed, het zweet én de tranen. Allemaal om bezoekers een beeld te geven van de passie achter de voorstelling én om ze nieuwsgierig te maken naar het uiteindelijke product.