Het stappenplan en de geleerde lessen van de CRM strategie van IFFR

Het CRM traject van International Film Festival Rotterdam

#Data
7 dec 2016

Welke problemen kwamen er naar boven en welke lessen kunnen we leren van het IFFR en hun zoektocht naar een nieuwe CRM strategie?

Door redactie

Fotografie

Kyle Loftus (Pexels)

Op donderdag 23 juni gaf Martje van Nes, destijds Hoofd Marketing & Fondsenwerving van het International Film Festival Rotterdam, een presentatie tijdens de derde bijeenkomst van de Leergang Get Connected: CRM in de culturele sector. In haar presentatie lag de nadruk op de complexiteit van het vinden van een geschikt systeem om te kunnen voldoen aan de CRM strategie die het festival voor ogen had. In deze case wordt ingegaan op de problemen en geleerde lessen die tijdens en na de zoektocht naar voren kwamen.

IFFR heeft jaarlijks 320.000 bezoeken. Het festival rekent niet in bezoekers, omdat het vaak voorkomt dat één persoon kaarten koopt voor een groep. De gegevens van de koper zijn hierdoor bekend bij de organisatie, maar een gedeelte van de groep waarvoor deze persoon kaarten heeft gekocht blijft dus anoniem. Jaarlijks bezoeken ongeveer 10.400 jongeren het festival door het uitgebreide educatieprogramma dat IFFR aanbiedt.