Wat is Cool voor organisatie?

CRM en klantloyaliteit bij Cool kunst en cultuur

Marketeer Eefje de Groot van Cool, een centrum voor kunst en educatie in Heerhugowaard, implementeert CRM efficiënt over vijf verschillende domeinen.    

Door redactie

Fotografie

Daka (Pexels)

Cool maakt gebruik van het ticketsysteem Get-a-Ticket, daarin is ook het CMS voor de website en het mailingprogramma geïntegreerd. Aan de hand daarvan is een specifieke selectie van bezoekers te maken, maar het verloop in klantsegmentatie en meer CRM-gerelateerde ontwikkelingen zijn hieruit nog niet op te maken. Voor de leerlingenadministratie gebruikt Cool het programma Cursief. Daarbij wordt content op de website geïntegreerd, maar is er verder nog geen koppeling.

Loyaliteitsprogramma voor vrienden van Cool

Cool heeft een speciaal loyaliteitsprogramma waarbij zogenaamde vrienden uiteenlopende voordelen krijgen. Zo is er een vroegboekkorting voor hen, ontvangen zij een uitnodiging voor de seizoenspresentatie en ontvangen ze standaard een euro korting op tickets die ze bestellen.