Experimenteren en vernieuwen van CRM met personalisatie

De CRM transformatie van Tryater

#Data
14 jun 2017

Tryater, het oudste theatergezelschap van Nederland implementeert een nieuw CRM systeem voor relatiemarketing. 

Door redactie

Fotografie

Cottonbro studio (Pexels)

Het Friese theatergezelschap Tryater produceert voorstellingen voor publiek vanaf vier jaar. Tryater is Rijksgesubsidieerd en één van de BIS-gezelschappen, de Basis Infrastructuur voor de Podiumkunsten. Ze spelen veelal in schouwburgen, theaters en dorpshuizen, op locatie (binnen of buiten) en op scholen (basis- en voortgezet onderwijs). Het gezelschap produceert voornamelijk Friestalige voorstellingen. Men streeft ernaar ruimte te bieden voor ontmoeting en reflectie en wil een breed publiek in aanraking brengen met theater.

CRM-behoeften: theatergezelschap versus theater

Het bleek dat massamedia niet langer volstond om het publiek op de gewenste manier te kunnen bereiken. Er moest iets gedaan worden op het gebied van CRM, zo concludeerde Tryater.

Het gezelschap formuleerde een aantal doelstellingen met als criteria verbinding en verdieping met het publiek:

  • Het verhogen van de klantloyaliteit
  • Nieuw en jonger publiek binden aan het gezelschap middels passend aanbod
  • Het stimuleren van relevant (geïnteresseerd) publiek tot het bezoeken van uitdagender aanbod