voordekunst verbetert imago door middel van crossmediale campagne

voordekunst wint Campagne Award 2019

30 sep 2019

Met de guerillamarketing campagne ‘Het past op voordekunst’ won crowdfundingplatform voordekunst afgelopen juni een Cultuurmarketing Award binnen de categorie Campagne.

Door de redactie

Fotografie

voordekunst

Het doel van de campagne: het imago van het platform verbeteren en zo laten zien dat voordekunst makers uit de hele creatieve sector bedient. Jelle Agema, marketeer bij voordekunst, vertelt over de opzet en doelstellingen van deze crossmediale campagne.

Op voordekunst krijgen kunstenaars en cultuurmakers van alle disciplines de mogelijkheid crowdfundingcampagnes te starten voor hun projecten. Voordekunst begeleidt deze makers bij het opzetten van een goede campagne, om binnen een vooraf bepaalde tijd voldoende donaties op te halen. Door middel van workshops en spreekuren krijgen makers de gelegenheid om van de expertise van voordekunst gebruik te maken.

Voordekunst won de Campagne Award met hun campagne ‘Het past op voordekunst’, een getargete crossmediale campagne. Met behulp van video-advertenties, buitenreclame en guerrilla-acties moest de campagne nieuwe en diversere creatievelingen en meer donateurs opleveren.

voordekunst campagne

Voor alle soorten makers