Sinds 2012 ben ik verantwoordelijk voor de marketing van het (LIFF). Ik studeerde ooit film aan de Universiteit van Amsterdam, maar na mijn afstuderen ben ik mij voor veel meer gaan interesseren dan film. Naast mijn werk voor het filmfestival, werk ik ook bij communicatiebureau Grotesk in Amsterdam. Ik maak daar campagnes voor allerlei soorten culturele instellingen: van musea tot uitgeverijen tot festivals.
Sinds ik begon in 2012, is het LIFF van een klein en lokaal festival uitgegroeid tot een redelijk belangrijke speler in de Nederlandse filmwereld. Het LIFF heeft een zeer eigen signatuur in vergelijking met de grote filmfestivals van Nederland; we nemen film serieus zonder snobistisch te worden en programmeren soms ludiek. Onze bezoekersaantallen groeien, en bezoekers komen van steeds verder naar Leiden toe.
Ondanks deze groei merkten we dat de landelijke media het festival vaak links lieten liggen. Daarom bedachten we Film Museum Leiden: een tijdelijk filmmuseum dat tentoonstelt wat door andere filmmusea wordt genegeerd. We kregen van de gemeente een gebouw toegewezen waar we een aantal maanden vooraf aan het festival tentoonstellingen hadden. Bij het kiezen van de tentoonstellingsonderwerpen, zochten we naar het soort films waar mensen in hun tienerjaren naar keken, welke hen verliefd lieten worden op het medium. Zo kwamen we automatisch op genres en acteurs waar weinig andere musea en festivals iets mee doen. De tentoonstellingen, met onderwerpen zoals actieheld Steven Seagal en ‘de 5 favoriete films van Nicolas Cage zelf’, leverden ons nationale media-aandacht op. Zo wisten we met het Film Museum Leiden voor het festival aandacht te genereren uit het hele land.