Genomineerde Cultuurmarketing Awards: Toneelgroep Maastricht

Maak kennis met Ingrid Wissink

5 jun 2019

Op 27 juni reiken we de Cultuurmarketing Awards uit aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. In aanloop naar 27 juni stellen we alle genomineerden aan je voor. Deze keer: Ingrid Wissink van Toneelgroep Maastricht.

Door de redactie

Fotografie

Ben van Duin & pasfoto Maaike Koning

 

Kun je iets meer vertellen over de case en over jezelf?

Samen met mijn collega Joyce Lenssen ben ik  verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Toneelgroep Maastricht. Ik werk al twintig jaar als marketeer bij Toneelgroep Maastricht. Daarvoor heb ik bij andere theaters en gezelschappen gewerkt, dus ik zit nu ruim dertig jaar in het vak. In die dertig jaar heb ik mij bezig gehouden met alle

facetten van marketing: van affiches plakken tot nieuwsbrieven schrijven en van persrelaties onderhouden tot het ontwikkelen van campagnes. Ik word enthousiast van het betrekken van een zo groot mogelijk publiek voor een voorstelling. De huidige artistieke leiding van Toneelgroep Maastricht denkt vanaf het begin van het ontstaansproces van een voorstelling al mee over de publieksbenadering. Dat maakt mijn werk extra leuk om te doen.