Onderzoeksrapport: de online marketingcommunicatie van Theaters Tilburg

25 jun 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek over het vakgebied. Iris Blom schreef een scriptie over de online marketingcommunicatie bij Theaters Tilburg en werd daarmee genomineerd voor de Scriptieprijs 2015.

Door redactie

Cultuurmarketing Scriptieprijs Iris BlomIris is afgestudeerd aan NHTV Internationale Hogeschool Breda, binnen de studierichting International Hotel management en de pre-master Strategic Business Management & Marketing. Ze is afgestudeerd op het onderwerp online marketingcommunicatie bij Theaters Tilburg.

Voor haar afstudeeronderzoek heeft zij alle marketingcommunicatiemiddelen van Theaters Tilburg bestudeerd, met als focus de nieuwsbrief, Facebook en Google Adwords. Op basis hiervan is het artikel ‘Meer tickets of meer binding? Het effect van online marketingcommunicatie onder de loep’ gepubliceerd in MM nieuws.

Iris studeert nu International Business (Management, Change and Consultancy) aan Maastricht University. Haar scriptieonderwerp is momenteel ‘voice behaviour’, wat inhoudt dat ze onderzoekt wanneer werknemers tegen hun werkgever durven te vertellen dat er zaken niet kloppen in het bedrijf.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksrapport: Loyalty optimization in Theaters Tilburg: How to effectively personalize online marketing communications?