Een digitale propositie voor een nieuw publiek - Cultuurmarketing
Hoe NDT inzet op fysiek én digitaal publiek

Een digitale propositie voor een nieuw publiek

3 nov 2020

Nederlands Dans Theater (NDT) zet in op een combinatie van fysiek en digitaal theaterbezoek. De eerste ervaringen met digitale livestreams wijzen op een succesvol nieuw businessmodel. DEN zocht uit hoe NDT dit aanpakte.

Fotografie

Rahi Rezvani

“Een belangrijke factor voor de nieuwe business case is dat de stream live wordt uitgezonden, tegelijk met de voorstelling op het podium. Het heeft daardoor hetzelfde ritme en sfeer als een avond naar het theater. ‘Dat het live is’, zegt Poort, ‘draagt eraan bij dat we er €15,- voor kunnen vragen. Veel mensen gaven zelfs aan dat ze nog wel meer hadden willen betalen. Als het niet live was geweest, dan was het een ander soort product. Dan was het te vergelijken met een reguliere film of videoproduct, waar je online wellicht minder voor zou betalen.’”

Lees hier het volledige artikel

Interessant voor anderen?